Gå til innhold

Noen som har hatt keisersnitt før og blitt igangsatt ved neste fødsel???


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for 1 år siden en tre-dagers fødsel som endte med keisersnitt (ble igangsatt 12 dager på overtid). Dem sa til meg i etterkant av fødselen at jeg sannsynligvis hadde for smalt bekken, noe dem skal følge opp i dette svangerskapet. Dersom jeg skulle få lov til å føde vaginalt (noe jeg virkelig drømmer om), så er jeg veldig bekymret for den igangsettingsdelen dersom ting ikke skjer av seg selv. Det var knallharde rier hele tiden og ingen pause i mellom. Jeg har skjønt at noen sykehus ikke tillater å sette i gang en fødsel på noen som har hatt snitt tidligere pga av fare for revning av livmora. Blir litt betenksom når sykehusene fører ulik praksis. Er det noen som har erfaring fra dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter! jeg lurer også veldig på dette, da jeg og hadde ks etter igangsetting 16 dg på overtid m førstemann. På sykehuset hvor jeg skal føde nå (nr. 2), har de snakket så "lettvint" om at hvis også dette barnet ser stort ut, så blir jeg satt igang før/på termin. De har ikke nevnt med ett ord at man er restriktiv med dette etter tidl. ks. Dvs. de har vel forsåvidt forklart at terskelen for å ta ks vil være lavere enn ved en "normal" fødsel. Jeg har også fått beskjed om at jeg kan få planlagt KS om jeg vil, men jeg vil gjerne slippe den tida etter keisersnittet....... spesielt fordi jeg nå har en toåring i tillegg til babyen. Synes spesielt det er forvirrende at det tydeligvis er så ulik praksis fra sykeshus til sykehus. Håper noen kan dele erfaringene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tte!

 

Jeg skal på sykehuset på ordinær ultralyd i morgen og skal spørre dem ut ang dette med ulik praksis...det må jo være en grunn til det?? Ullevåll er veldig forsiktige med dette etter hva jeg har hørt. Jeg skal føde på Gjøvik sykehus. Har du også hørt at det praktiseres forskjellig? Det viktigste er jo at alt går bra, men jeg ønsker meg så inderlig en rolig og god fødselsopplevelse og tar ikke alt dem sier til meg for god fisk :) Jeg skal sjekke ut ting selv ja :-)

Håper noen kan dele sine erfaringer med oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ja, jeg har skjønt at ulike sykehus har ulik praksis på dette, både mht igangsetting og bruk av epidural f.eks. Noen er restriktive til epidural hos tidl. ks-pasienter pga at man da kan "kamuflere" de smertene som evt vil oppstå i forbindelse med en ruptur i livmor. Håper du får noen gode og fornuftige svar på ul, som du kanskje deler med oss?

 

lykke til på ul i alle fall! jeg skal på kontroll på sykehuset tirsdag etter påske, og har da bare 1 ukte til termin, så det begynner å haste for min del forsåvidt....:) håper på at alt starter av seg selv denne gangen, men med igangsetting 16 dg over med forrige mann er jo ikke spesielt optimistisk på at fødselsen starter nå før termin i alle fall. men man vet jo aldri.

 

jeg har vel forsåvidt tenkt som så at jeg ikke ønsker å bli igangsatt, spesielt ikke hvis jeg ikke er moden. Da tror jeg faktisk jeg heller vil ha et planlagt ks.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...