Mammamajsi Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Hei. Ja da er jeg 8 dager på overtid med UL terminen min og 16 dager på overtid med menstermin (riktig termin er nok midt inni der ett sted hehe). Nå sist jeg var hos legen (mandagen) skrev han 1-2 i ødem på kortet mitt her (130/85 på blodtrykket), nå er dette blitt ganske mye verre synest jeg.. Ser ut som om den venstre foten min går i ett fra kneet og ned (har ikke små legger fra før av egentlig) og føttene likner mer på poter, hehe. Det gjør og ganske vondt med sånt trykk hele tiden. Har og en del vann i fingrene og litt i ansiktet. Nå er nok dette i seg selv vanlig med tanke på overtiden min. Men i går og i natt hadde jeg noen voldsomme svimlebyger. Ikke sånn at jeg var redd for å besvime, ble bare forferdelig svimmel. Selv når jeg lå i sengen og skulle sove. Men har ikke vært noe svimmel i dag. Skal til legen igjen på mandag, men det jeg lurte på var om jeg burde ringe opp på føden og fortelle hvordan jeg har det. Om dette kanskje ikke er så ufarlig som jeg selv vil ha det til? Vil ikke ringe opp og få snurt tilbake at det er nok bare sånt du må regne med, da vil jeg bare føle meg enda verre Hva tenker dere jenter?
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 For meg så høres det ut som om ødemene ble værre plutselig? Og selv om man kan bli svimmel noen ganger som gravid så er det jo litt rart at det ikke går over når du ligger. jeg ville nok ha ringt føden og spurt og om de var sure så ville jeg nok klart å fortalt de at jeg faktisk tar ansvar for helsa mi og helsa til barnet og beklager om det forstyrrer deg i pausen, men du er faktisk jordmor. *Grrr* Det er lov å si fra til de som kanskje ikke burde fått lov til å svare i tlf sånne steder. De fleste er jo imøtekommende og kan fortelle deg om du burde komme inn til kontroll eller om det ikke er noe å bekymre seg over. Det er jo lenge til mandag om du bli veldig dårlig i mellomtiden.
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Ta en tlf til føden du,det ville jeg gjort siden du har fått mer ødemer.Bedre du er der til obsevasjon om de mener det er best:)Si det som det er at du er redd og at du vil at de skal ta en titt på deg,jeg hadde ikke finni meg i å bli avvist hvertfall.. Lykke til:)
Mammamajsi Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2010 Ville bare oppdatere dere Da har jeg tilbragt store deler av kvelden og natten på legevakten og så senere på akuttmottaket. Jeg ringte til føden og de ba meg dra på legevakten ettersom barnet hadde det helt fint. På legevakten tok de masse forskjellige prøver og sjekket foten nøye. De trodde det kanskje kunne være blodpropp så de sendte meg på sykehuset for ultralyd og innleggelse over natten med blodfortynnende. Men etter ultralyden så konkluderte de med at det ikke var noen blodpropp som de kunne se noen steder, heldigvis. Så de sendte meg hjem igjen. Nå er jeg vell hjemme og på grunn av alt stresset i dag så gikk slimproppen på legevakten. Så nå skal jeg slappe av og håpe på at noe skjer i løpet av natten eller morgendagen
rsst Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 stakkars! HElt utslitt du nå da! Godt det ikke var en blodpropp! FÅr håpe fødselen setter i gang etter en god hvil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå