Gå til innhold

når venner gifter seg i "hemlighet" hva da med gave ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min barndomsveninne og nabo har gifta seg i all hemlighet.- hun har ikke informert om noe.- leste det i lokalavisa fra vårt hjemsted....

Vi var veldig tette i barn og ungdomstiden...hun var min forlover, men de siste årene har hun ikke tatt noe særlig kontakt...bør jeg kjøpe gave til dem?? Veldig usikker og hørt med andre i venne-gjengen og de er og usikker hva som er "vanlig!".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVis man gifter seg i hemmelighet og heller ikke har noen form for fest/sammekomst/feiring etterpå, så synes jeg ikke man kan forvente noen gave.

Skrevet

Nei i den sammenhengen hadde jeg aldri kjøpt gave.

For det første giftet de seg i hemlighet, for det andre informerte de ikke om det i ettertid engang annet enn en annonse i avisen.

For det tredje synes jeg bryllupsgave hører sammen med vielse og selskap.

Skrevet

Vi gir til venner som gifter seg uten noe styr, men det er til gode venner.

Skrevet

Vi giftet oss i hemmelighet.Og litt av poenget var nettopp ikke å få gaver ;)

Skrevet

Det hadde du fått fra meg:) Vi inviterte nettopp et vennepar på middag med sprudlevann for å feire at de stakk av, og de fikk penger fra vennegjengen til et barnehjem de har støttet i årevis. De slipper ikke unna!! Jeg må vel betale for det om jeg selv skulle gifte meg.

Skrevet

Hehe vi slapp ikke unna alle vi heller.Men vi forventet ikke å få noe :)

Skrevet

Vi giftet oss i all hemmelighet. Dermed ønsket vi ikke noe oppstyr, ikke noen gaver, ikke fest og vi annonserte det ikke i avisa i ettertid heller. Fikk imidlertid noen blomsterbuketter i ettertid, å det var jo hyggelig!

Skrevet

Vi giftet oss på den måten av familiære grunner.

Savnet litt det å ha selskap; men det var rett og slett ikke verdt bryet å ordne til.

Vi ble veldig glad for de få gavene vi fikk. Synes det var skikkelig koselig at de tenkte på oss på den måten. Var særlig venner av mamma som kom med gave. & familie.

Vi fikk også et par artige kommentarer. Det meste kom gjennom mamma. Var bla ei tante av pappa som sa at vi ikke fikk gave nettopp fordi hun ikke viste at vi skulle gifte oss. :)

Mamma mente det bunner i at hun er av typen som vil vite først og være den som kan fortelle videre. Men denne gangen fikk hun vite det av svigerdatteren sin :) Nemlig helt feil vei ;)

Skrevet

Jeg tror ikke brudeparet forventer seg gave, men jeg hadde nok gitt noe (Jeg gir jo presanger til barndomsvenner der jeg ikke har blitt invitert)

Søstera mi giftet seg "hemmelig" for alle unntatt den nærmeste familien, og de fikk gaver fra tante- og onkelgenerasjonen. Jeg går ut fra at de fikk fra venner også.

Skrevet

Vi giftet oss i "hemmelighet". Det vil si jeg orket ikke oppstyr, og hadde ikke klart ett vanlig bryllup av helsemessige årsaker. Så den dagen vi dro postet vi ett kort om at vi ble mann og kone bare for å informere. Gaver var ikke i våre tanker, men vi fikk noe da vi kom hjem. Mest av nærfamilie og det var veldig koselig. Men for oss så var det å bli gift det viktigste.

Skrevet

Er hun en god venninne kan du spørre henne om de ønsker seg noe, om ikke hadde jeg ikke gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...