Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Når må man bytte de? Vi leier en leilighet og vårt er fra sept 1990. På tide å bytte det ut kanskje. Det er pulver hvis det spiller noen rolle. Det er ikke noe "vindu" som vi kan se om den er utgått eller ikke. Når vi snudde det på hodet hørte vi minimalt med pulver inni der. Sååå, nå håper jeg dere kan svare på dette. Har aldri måtte bytte ut sånt før så
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Vet ikke, men det er vel sånn måler som viser hvor mye det er igjen på det? Sånn rund "klokke"?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2010 ja, det er det "vinduet" jeg snakka om. Er ikke det på dette her.
lille sprelle Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 det høres for gammelt ut. Vi hadde branninspeksjon (kom unameldt) og fikk beskjed om å bytte ut apparatene. (det går jo an å ringe kommunen og be om inspeksjon dersom det er vanskelig å spørre utleier, eller rett og slett kjøpe seg et eget....)
camilla^ Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Feiren som var på kontroll hos oss for noen år siden sa at man måtte snu det minst to ganger i året, og da skulle man høre at det inni "rant" til andre siden. Så vis du bare leier og ikke aner om dette har blitt gjort ville jeg invistert i ett nytt ja. Veldig kjedelig om du skulle trenge det og det ikke virker når du nå tenker på om du burde ha nytt. Det koster ikke så mye, biltema har også som er godkjent. Vi har flere små i hus også, som vi har hengt lett tilgjegelig på kjøkkenet. Ungene klarer ikke å bære de store, men de små så klarer 12 åringen hvertfall. Ikke at hun har fått beskjed om å prøve å slukke, men vi har forklart henne hvordan den fungerer, det kan hende hun måtte få bruk for det engang desverre så greit å være på den sikkre siden. 8 og 7åringene har også blitt forklart dette. Har planer om å lære 5åringen det også. Vi skal kjøpe nytt stort apparat, så da har vi planer om å tømme det. På hytta kan vi lage bål og la ungene prøve litt. Vi har også brannteppe, og det har alle ungene fått forklaring i hvordan brukes.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2010 Nei. jeg skal ikke betale for nytt selv, dette skal huseieren få ordne opp i. Er ikke mitt ansvar så. Men vil ha et som ikke er gått ut på dato og som er garantert at skal funke hvis det blir brann
ano`num *17.03.10* Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Hvis du kjøper kan du ta det med deg Vi kjøpte selv også når vi leide. Samme med brannteppe. Det som funker best om en skulle være uheldig å få en person/klør i brann. De fleste vanlige tepper som en kan bruke er direkte brannfarlige. Fleece osv. Å hente et laken el er ikke det første en tenker på når det oppstår, ofte er det ikke så lett tilgjengelig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå