Gå til innhold

Har du et vakkert hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ser alle disse bildene av hjem på profiler og blogger, blir jeg helt imponert! Tenker egentlig at det er de ferreste som bor sånn, men muligens tar jeg feil.

Vi bor i et hus som trenger litt oppussing, vi holder da på, men det er langt fra strøkent, moderne, ryddig, matchende og fantastisk.

Har det helt greit, har ingen problemer med å slippe noen innenfor døra, har det koselig nok, fordi om det trengst litt jobb her og der.

Leker flyter, hybelkaniner vokser da vi ikke vasker hver bidige dag.

Jakkene i gangen ser ut som de er hulter til bulter og sko flyter over hele gulvet.

Møbler er det litt av hvert, uten at det er helt vilkårlig, men vi har nå kjøpt ulike ting på ulike stadier i livet, vi kaster ikke helt greie møbler fordi de ikke passer sammen 100% Noe har vi arva og noe har vi kjøpt.

Forstår ikke hvordan en har verken tid eller penger til å bo i slike perfekte hjem, det tar jo en god del med tid å shoppe inn alt sammen, prøve å feile, mathce og mikse, og ikke minst all vaskinga krever jo sitt. Ikke kan det være billig heller, med design ditt og design datt, bare å kjøpe alt på IKEA koster jo en hel del om en skal kjøpe alt på en gang i samme stilen.

Som sagt helt imponert. Stå på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde et vakkert hjem med stilige, dyre møbler.

Nå ser det helt forjævlig ut her. Møblene er tilgriset og flekkete, stolene er griset ned osv. Ikke så gøy med sånne møbler og barn i hus.

Kjøpte disse møblene rett før jeg ble gravid.. Waste of money..

Skrevet

Ja, jeg har et vakkert hjem. Det er viktig for meg og jeg er veldig opptatt av hvordan det ser ut rundt meg. Koster en del ja, men det er en god investering syns jeg. Det er ikke strøkent mht. rot/skitt her hele tiden, men det er ikke så langt unna.

Skrevet

Nei. :P Er et helt vanlig hjem, ikke noe diamatlyskroner og lignende.

Skrevet

Ja jeg har ett vakkert hjem og det betyr mye for meg at det ser bra ut.

Bruker mye tid og penger på interiør. Elsker store prismekroner :)

Skrevet

Jeg har et helt greit hjem, hverken spesielt vakkert eller stygt vil jeg tro.. slett ikke noe interiørkatalog. Det vikigste for meg er å ha et koselig hjem vi selv trives i.

Av møbler har vi både nytt og gammelt. Jeg er glad i å kjøpe tilbehør som lamper, lysestaker, kubbelys, gardiner, sofaputer, bilderammer osv. Det trenger ikke koste all verdens og frisker opp rommet.

Skrevet

Jeg vil ikke ha ett pent møblert, matchende hjem, så hvis vakkert hjem er alt det, har jeg heldigvis ikke det.

Skrevet

Hjemmet mitt begynner å bli rimelig flott nå, ja. Skal pusse opp kjøkkenet etter bryllupet til sommeren og det blir knall!

Skrevet

Uff, prismekroner er så harry:-(

Skrevet

Jeg leier for øyeblikket kommunalt, og vakkert kan man vel ikke kalle det..men vi trives nå, og det hele er midlertidig, så får det vakre komme når vi eier..

Skrevet

Ja jeg har det.

Men det er ikke nødvendigvis strøkent og nyvasket hele tiden.

Ikke har jeg god økonomi heller, men jeg har kjøpt møbler over tid, malt noen av de, funnet noe brukt og noe på Ikea.

Møbler trenger nødvendigvis ikke være dyre.

Når det gjelder tid så er det nok ganske individuelt, noen har det jo som hobby , og noen er mindre interessert.

Uansett er det viktigste at du trives sånn som det er idag. Ikke hva alle andre synes og mener. Men om du ønsker å fornye, så kan du jo prøve å male litt, tapetsere møblene etc . Mye som kan gjøres, som ikke er så dyrt og tidkrevende.

Skrevet

har et kjempe fint hjem, vi er ikke noe rik,så her bytter vi ut møblene litt etter litt slik at vi til slutt har den stilen vi ønsker:)

har valgt å ha en mimialistisk stil, så i stua har vi en tv benk,en sofa,et salong bord og et antikk spisebord, pluss en antikk hylle. det meste passer,men eg ønsker meg veldig et nytt salong bord.)

vi har mikset ny stil med gammel stil og det ser veldig pent ut, ikke dyrt heller siden vi har arvet halvparten:)

hylla og spisebordet er arvet:)

Skrevet

Nei, men det kommer seg.

Vi bor i et oppussingsprosjekt og har hele tiden prosjekter på gang. Når det er ferdig vil det være et hjem som er slikt som vi ønsker det, og vil være flott i våre øyne. Men om det er like fint for andre vet vi jo ikke, og det betyr vel ikke noe heller.

Skrevet

Jeg har ikke type "katalog-hjem". Og går virkelig inn for ikke ha det..

Det er litt sånn som når du ser inn i stuene til noen av naboene så kan du egentlig ikke si noe om hvilke typer mennesker som bor der.

Nå er vi fortsatt ikke ferdig med oppussing av huset, så sånn sett så er det en del som skal bli endret med tid og stunder.

Likevel føler jeg at vi har et bebodd hjem. Vi har stort sett nye møbler (vi flyttet inn i hus etter ha bodd i leilighet, så måtte fylle på litt) og ting matcher, men det er vår stil. Vi har ikke bilder fra Skeidar eller Bohus, ikke har vi Black Design heller. ;)

Vi har det smårotete, men som en venninne sa "dere har slikt koselig rot". Det er litt klær, litt leker osv som er rundt omkring.

Har 3 venninner som har det strøkent til enhver tid.. De har barn alle 3 og jeg skjønner ikke hvordan de får det til. Men hun ene var jeg på besøk hos her om dagen og oppdaget at hun hadde støv i vinduskarmene. Da kjente jeg en barnslig glede over at det kunne skje hos henne også. :)

Skrevet

Så et foto med hvitt stoff på alle spisestuestolene, slikt som går helt til gulvet. Og på endestolene var det i tillegg lagt på hvite saueskinn.

Hadde jo ikke engang overlevd frokosten i vår familie.

Har sett så mange bilder av flotte hjem nå, at jeg begynte å føle meg mektig unormal. Synest egentlig at vi har det fint nok, men veien er lang før vi kommer opp på det nivået.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...