Gå til innhold

Vondt under høyre ribbeinet.... Kan noen se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mange uker hatt vondt i ryggen bak ved høyre ribbeinsbuen. Hadde det ved første svangerskap gså, er som om jeg helst burde sitte med armen i været, da blir det liksom bedre... Men de siste par ukene har jeg også fått vondt under høyre ribbeinet. Når jeg trykker på der er det veldig ømt liksom. Blir verst utoverdagen når jeg har sittet mye for eksempel. Har sagt ifra hos legen om ryggplagene men ikke vært der siden det på forsida kom. Burde jeg ringe til legen å få sjekket det eller kan jeg vente til neste kontroll? (2 1/2 uker til) Det føles som en sånn vann cyste jeg hadde i forrige svangerskapet, bare at den var lengre ned og dermed ikke så ubehagelig. Den var ikke noe farlig, bare ubehagelig....

Hva hadde dere gjort?

(dette ble litt langt ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...ta kontakt med legen, du. Tror at i kombinasjon med høyt blodtrykk og uren urinprøve, så kan press under ribbeinet (husker ikke om det var høyre eller venstre side) indikere kommende svangerskapsforgiftning (tror i så fall det er levra som gir smertene/ubehaget). Ikke meninga å skremme deg, for det er sikkert ikke det- men snakk med legen, for man kan aldri være for sikker? Bare det at du bekymrer deg gir deg grunn til å snakke med legen, for det er vondt å være bekymret!!!! :-)

Skrevet

Jeg hadde fryktelig vondt under høyre ribbein i forrige svangerskap, og det tror jeg kom av svangerskapskløe og skyhøye leververdier. Klør du også kanskje? Uansett ville jeg ha kontakte lege.

Skrevet

Der ligger også galleblæra. Jeg har hørt at det er vanlig å bli plaget med gallestein under graviditet. Hvis det er dette, kommer smertene vanligvis etter at man har spist. Spesielt fettrike måltider.

Skrevet

Jeg har også det innimellom, spesielt dersom jeg sitter mer eller mindre rett i ryggen. Jeg har aldri tenkt på noe av det andre som står her inne, bare gått ut ifra at det er en rumpe eller en for som presser på. Det pleier alltid bli bedre dersom jeg ligger mer eller løfter en arm opp. Men alltid greit å ta en telefon til legen/ fødeavdelingen er vel også grei å ringe nå dersom du går å bekymrer deg! Jeg har tatt noen tlf der og de er veldig behjelpelige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...