Gå til innhold

Blodslim i bleien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På torsdag var det blodslim i bleien til babyen våres på 3mnd, fikk beskjed om å se etter, idag var det en ny blodslimbleie og vi gikk til legevakta, men han mente d ikke var blod, Men det var jo rødt på vaskekluten også. er det noen som har vært borti dette før ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke vanskelig for legevakten å finne ut om det er blod hvis du tok med deg bleien. Hva sa legen til at det var rødt på kluten også da? Og hva mente i tilfelle legen at det kunne være? Merkelig å bare avfeie det slik, i alle fall hvis legen ikke kan komme opp med noe annet. Jeg vet ikke hva det kan være, men jeg ville ikke nølt med å kontakte lege igjen hvis det kom tilbake.

Skrevet

Jeg husker datteren min hadde det rundt samme alder.

Vi rushet til sykehuset, tok avføringsprøver. Men de fant ingenting, og det kom heller ikke tilbake.

Skrevet

hvis du tok med bleia på legevakta kunne de tatt en stix og sett om ble utslag på blod..

Vet du hvor blodet kommer fra? Er det fra tarmen, så er friskt blod skjeldent farlig. Rødt blod kommer fra nedre del av tarmen, og er nok forårsaket av en rift. Er blodet derimot svart kommer det fra høyere oppe, og da må må de skjekke etter blødning leger oppe i tarmsystemet.

Er det fra urinrøret kan det være urinveisinfeksjon.. da il du sansynligvis merke hun er utilpass, slappere og kanskje feber.

Hvis det er vaginalt og du ammer så kan det være hormoner fra deg som påvirker. Ellers vet jeg ikke.. er det store mengder?

Skrevet

blodet er mørkerødt sammen med slim og kommer sammen med avføringen, noen "Klumper" og ellers er det "spredt" rundt i avføringen. Jeg hadde med bleien som da var 4timer gammel, han ble fornermet når jeg sa "jo det er blod, og det er rødt på vaskekluten", da sa han at jeg skulle dra til fastlagen å ta bakteriprøver på mandag. hun har kjempevondt på kveldene, men er elles fin i form.

Skrevet

da kan de ta en hemofec av avføringen hos legen.. den er en avføringsprøve som gir utslag på blod.

Får hun mme eller mm?

Det kan være hun har et blodkar som ligger lett tilgjengelig i tarmen, så hvis hun har ard avf pga mme eller grøtstart ol så kan det gjøre at det blør lett..

..men du skriver at det er slimete i tillegg, ar hørt før at barn med melkealergi ofte får blodig og slimete avføring, kanskje du skal lese litt på det og se om du kjenner igjen flere symptomer?

Skrevet

ja takk. det skal jeg gjøre. jeg gir mm.

Skrevet

Kjempebra at du kun ammer. Det er jo noen som begynner med mat så alt for tidlig, før tarmen er skikkelig moden for det.

Når det gjelder blod i avføring har jeg lest om det før, men da var det hos barn som hadde fått melk, altså vanlig kumelk med malt (som dem ga før i tiden) Dette var fordi kumelk ga blødninger i tarmen. Leste dette blant annet i Gro Nylanders bok - Mamma for første gang.

Et litt dumt spørsmål men jeg skriver det bare for å utelukke:

Det er ikke noen av den eldre garde som har passet henne som kan ha funnet på å gi henne melk?? De gjorde nemilg mye rart før i tiden og vi er jo mer opplyst nå. Men vi har jo enda dem som står på sitt og ikke hører på noe annet selv om det er bevist skadelig.

En annen ting det kan være er at du er litt sår på brystknoppene, som kan resultere i at den lille kan få i seg litt blod når hun spiser. Dette er helt ufarlig.

Skrevet

Hei. Hi her, nei det er ingen som kan ha gitt henne kumelk.

Jeg er en anelse lyserosa på brystknoppene,, men har aldri sett noe blod rundt dem. men kan blod hun får iseg i munnen komme ut som blod i avføringen ?

hun hadde blodslim i går igjen, fastlegen har ferie, ringer helsestasjonen i dag tror jeg, Men baby ser ikke ut til å ha det vondt lenger, ikke foreløpig i allefall.

takk for svar dere c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...