Gå til innhold

farsbidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann tjener under grensa, så han skal egentlig ikke betale bidrag. Jeg har betalt det i ca 1 år nå, men det har blitt så mye tull med mor til barna, som sier at jeg innvolverer meg for mye... drefor har jeg nå valgt å ikke betale dette bidraget hver mnd mer.

Spørsmålet mitt er da om min mann må tilbakebetale når han tjener nok igjen? Eller får mor penger av nav og far bare begynner å betale når han tjener nok igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må nok betale tilbake ja.. Min mann tjente under grensa en gang, og nav sa at han ikke trengte å betale tilbake. Likevel kom det et brev om tvangstrekk når han hadde fått jobb igjen.

Skrevet

Kommer an på om han er idømt bidrag eller ikke det. Er han idømt bidrag og velger å ikke betale så blir bidraget han skulle betalt til gjeld...

Om han er fritatt for bidrag blir det ikke gjeld og han skal derfor ikke betale tilbake.

En mulig greie er om din mann får mer penger i mnd men ikke gir beskjed til nav, da kan han bli krevd for bidrag tilbake i tid.

Min mann var fritatt for bidrag i en periode pga arbeidsledighet og han har ikke mått betale tilbake noe bidrag for denne perioden.

Skrevet

Da er det vel Nav som har vært idiot mot oss nok en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...