Gå til innhold

Skjer dette ofte? (babysøvn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt første barn våknet stortsett annenhver time de første mnd for å spise, nå er han 2år og vi har vel pr.idag sjeldent en hel natt søvn uten at han vekker oss.

Da jeg ble gravid på nytt var jeg ganske stresset for at jeg aldri skulle få sove noe mer, med to stykker som aldri sov, MEN:

I slutten av januar fikk vi en nydelig liten jente kl.13.30, og jommen meg sov hun ikke hele natten, første natten. Da ble jeg sjokka kan dere tro, men tenkte at dette bare var ett engangstilfelle, men neida, på mandag er hun 2.mnd, og hun sover fra 6-9 timer I STREKK hver eneste natt, våkner for å spise i 7tiden på morgenen og sover 1-2 timer igjen, og det har hun gjort siden den første natten.

Tenkte kanskje at hun kom til å få for lite mat eller noe siden hun ikke spiser på så mange timer, men da vi var og veide henne sist var hun nesten 5kg, så hun har lakt på seg 2kg på disse to mnd.

Spørsmålet mitt er vel mer om det er andre som har hatt slike perfekte sovebarn? Er det noe som skjer ofte,for jeg har aldri vært borti en slik unge før!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn, men har desverre ikke fått noen slike sovebarn. Heller tvert motsatt.

Men har en veninne som har fått to slike barn.

Skrevet

Du må jo få en forjævlig melkespreng hvis hun sover hele natten??

Skrevet

Haha 15.32 Du må jo skjønne at HI sikkert har sine metoder.

Skrevet

Hehe, jo var veeeeeeeeeeeeldig melkespreng de første ukene, før melken ''stillte seg inn'', puppeene struttet som ny innlagt silikon hver morgen og hadde ikke sjans å sove uten amme innlegg, men så regulerte den seg inn til amming på dagen og ingenting på natten...:)

HI

Skrevet

Ett ord: Heldigris!

Skrevet

Var ikke mange som orket å svare her nei...:/

Skrevet

Min jente er sånn. Har stort sett sovet natta igjennom (alt fra 4-8 timer) sammenhengende hver natt og gjør det enda, er 6 mnd nå.

Utrolig deilig. Noen netter er selvfølgelig helt snåle, med mat kanskje hver 4. time natta igjennom. Men natta hennes varer i 11 timer nå og hun spiser som regel en, innimellom 2 ganger på den tiden.

Skrevet

Min var også sånn, sov og sov og sov...Det var såååå deilig, men det har nå snudd seg litt ja. Nå er hun også 7 måneder. Sist gang hun sov mange mange timer det var nyttårsdag. Nå e det en del våkenhet. Ikke så ille om natten, men litt verre på dagen. Men så lenge det er om dagen, så er vel alt bare velstand.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Sånn er det her også.

Førstemann har omtrent aldri sovet, er 2.5 år nå og fremdeles vanskelig. Sov omtrent ikke på natta før hun var et år.

Andremann sov 12 timer hver natt fra den dagen hun ble født. Vekket henne i begynnelsen for å gi henne mat på natta...

Det snudde dessverre når hun ble rundt 6-7 mnd, men hun er fremdeles ikke noe vanskelig.

De første 3-4 mnd sov hun 20 timer i døgnet, var bare våken for å spise.

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Førstemann sov natten gjennom hele veien.

Nummer 2&3 brukte litt lenger tid, pga kolikk og at vi måtte vekke de for å spise. Nå legger alle barna seg 1830-1930 og sover til 09 hver dag:) Chill.

Skrevet

Ja hun snuppa vårs er stortsett våken på dagen, selv om hun bare er to mnd... Er så rart, for hun skal holdes og dulles med hver time av dagen om hun får bestemme, og begynner å gråte om man legger henne i vippestolen e.l Hun MÅ liksom holdes...

Men er jo ikke sånn på natten, legger henne i senga, hun sovner, og sover....er helt snålt å være så forskjellig på dagen kontra natten, men hey, skal ikke klage!:D

HI

Skrevet

Fra min datter var 2 mnd sov hun 10-12 timer hver natt, og det gjør hun fremdeles, hun er nå 2,5 år =)

Min sønn på 5 mnd sovner i 20-tiden og våkner rundt kl tolv om natten for å drikke, også våkner han hver 3 time resten av natten, så er forskjell på de små ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...