Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Gjelder utslett eller noe sånt. hva kan dette være? -kløe (kommer å går) -det er på spesielle områder i håndflaten og mellom fingrene - det er rødt, tørt og flasser litt - det blir fort sårt (små sprekker) -det er også små prikker under huden (ligner på små vannblemmer) er også blank veske inni dem.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 allergi? eksem? psoriasis? ta kontakt med lege for å få et kvalifisert svar..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Ligner på det jeg sliter med. Eksem på hendene, mellom fingrene. Blir sånne blemmer du snakker om. Er verre når det er kaldt ute, når jeg styrer mye i vann o.l. Klør no j*vlig når det er på sitt verste. Fikk sterk hydrokortisonsalve hos legen på resept. Kurer med den når det er ille. Hos meg snakket de om at det er en form for sprekkpsoriasis.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Ja, det klør noe forferdelig når det står på på sitt værste! Har hatt dette siden oktober nå, har vært perioder det har vært ganske greit, men det kommer aldri bort. å hjelper ikke akkurat rengjøring,bleieskift,bading og mye vasking av hender eller da. Kjenner at det svir når eg f.eks kutter tomat://
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 For meg kan det høres ut som skabb.... Kjenner flere som hadde det for noen år tilbake.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #6 Skrevet 28. mars 2010 Huff, Får da sannelig ikke håpe det:-S Leste på symptomene på skabb... Noe stemmer jo.. som f.eks mest kløe om natten når jeg ligger i senga, pluttselig intens kløe. så sto det noe om at skabben vistes som en svart prikk også kunne den legge egg:-// å de blemmene inne i huden er sort på en måte... no ble jeg kvalm, LEGEN RINGES I MORGEN! HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #7 Skrevet 28. mars 2010 Om det er skabb vil du vel se tilfeller andre steder enn inni handflatene og mellom fingrene også? Som f.eks i knehasen, albuekroken, armhulen osv, slike varme litt beskyttede steder. Det trengs bare krem eller flytende lotion fra apoteket, trenger ikke resept. Engangsbehandling heldigvis..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #8 Skrevet 28. mars 2010 Har litt på ene albuekroken også.. men ikke veldig mye kløe der! Men ser bedring på utslettet når jeg prøver div kremer.. F.eks Dexem. Det skal det vel ikke vis det er skabb?? HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #9 Skrevet 28. mars 2010 Høres ut som eksem. Ville aldri gjettet på skabb, det tror jeg virkelig ikke på. Hjelper Dexem, tyder det jo på at det er eksem. Fortsett å bruke Dexem til du kommer deg til lege og ev. får sterkere salve på resept. Bruk engangshansker når du er mye i vann og skjærer tomat, eller andre ting du merker gjør det verre.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #10 Skrevet 28. mars 2010 Bedre med skabb enn eksem. Skabben blir du kvitt, eksemen må du leve med.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Håper legen din finner det ut. Høres ut som det jeg har, og jeg har vært godt utredet uten at de finner helt ut av det. De blemmene mine er verst i varmen. Nå har jeg sprekker overalt i hendene.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 er det svarte prikker i blemmene?? kan være skabb...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #13 Skrevet 28. mars 2010 er det svarte prikker i blemmene?? eller kan du se små ganger under huden? kan være skabb
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 www.hudlegekontoret.no - har litt bilder slik at du kan se.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 nei, er ingen ganger i huden så da er det sikkert ikke skabb;)) de er ikke helt sorte, men ser vannfyllt ut, litt mørk. HI
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2010 #16 Skrevet 28. mars 2010 en vennine av meg hadde skabb, å det såg ut sånn som du beskriver det! men kunne ikke se at hun hadde noen svarte prikker eller ganger under huden, men det var skabb hun hadde. og hun fikk krem som hun smurte seg med, å etter en kort stund med behandlig ble hun kvitt det.. hun heiv ut madrassene på vinteren når det var mye minus grader ute, for det skulle ta knekken på det som var i madrassen.. å lakene heiv ho.. lykke til i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå