Gå til innhold

Kan jeg ha på dette i bryllupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn street-style antrekk; baggy bukser(med glitter/bling) og andre plagg innen den stilen? Det er ikke meg å gå i kjole!! Pynter jo med bling og smykker så klart.. hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde fått et stygt blikk av meg hvis du dukket opp slik i mitt bryllup. Det er ikke meg å invitere folk som ikke klarer å følge dresskoden!

Skrevet

Du kunne sikkert gått slik i et uformelt bryllup, men de fleste har vel en kleskode man må forholde seg til? Hva sier invitasjonen du har fått? Det er jo den som bestemmer om dette er greit eller ikke...

Skrevet

nei, hvis du må gå i bukse så kjøp deg en stillig buskedress som respekterer fargekodene, høye hæler og en flott feminin bluse til..

Det er foresten ikke din dag, men brudens dag.. Da strekker alle seg det lille ekstra for at de skal huske dagen sin som underbar..

Skrevet

Det heter bryllup, ikke bryllupp.

Enkelte ord burde man seriøst klare å stave..

Skrevet

"Sånn street-style antrekk; baggy bukser(med glitter/bling) og andre plagg innen den stilen?"

Karnival? Ja

Bryllup? NEI

Skrevet

Er ikke noe kjolemenneske selv, men jeg ville alrdi i livet turt å gå i et bryllup kledd slik! :)

Skrevet

I utgangspunktet så blir det feil med bukse i bryllup, med mindre det er et uformelt utebryllup eller en etterpåfest med venner. I det øyeblikket du nevner baggy, bling og streetstyle, så blir det _veldig_ feil.

Glem hele biten med at kjole ikke er deg. Du pynter deg den dagen for å feire og ære brudeparet, og det å ikke pynte seg fint viser at du ikke gidder å anstrenge deg på deres vegne, eller at du har et sterkt behov for å demonstrere at samfunnets konformitet og uskrevne regler ikke gjelder deg ( fordi du er så spesiell i egne øyne?), men da velger du i såfall feil arena å vise det fram på...

Når det er sagt, så finnes det mange ulike kjoler, du trenger ikke gå for taft og puffermer, så en eller annen kjole finnes sikkert som du kan ha på deg. Evt så kan kanskje bunad være en mulighet?

Skrevet

Nei .

Finn deg en enkel kjole og ha flate sko type ballerina sko .

Skrevet

Gå for en damedress og fine sko. Trenger ikke være høye hæler. Bare "finsko".

ingen som sier at damene ikke kan komme i dress, vel? :P

Skrevet

Jo, kleskoden sier at damene ikke kan komme i dress eller bukser generelt.

Skrevet

åh dæven! Hadde du kommet i mitt bryllup i street-style baggy bukse med bling, hadde jeg aldri snakket med deg igjen. Omtrent. Hva er andre plagg innen den stilen, forresten? Baggy style topp med bling?

De fleste skriver jo antrekk på invitasjonen, og det er en mening bak det. Ja, kan skjønne at folk må få gå med det de vil, men jeg hadde blitt dritsur.

Har en bekjent som giftet seg for en stund siden. Svigerinnen kom i HVIT dress med tiara. Er det mulig, sier bare jeg.

Skrevet

Ja, i mitt brylup kunne du gått i hva som helst. For meg er det viktig at mine venner er tilstede og har antrekk de trives i!! Det spiller overhode ingen rolle hva man har på seg på slike dager.. i mine øyne.

Syns det er mye verre med folk som har på seg tøy de er ukonfertable i...

men du kan snakke med bruden hva hun syns, for det er mange sære bruder der ute...som ønsker å detaljstyre alle sine gjester..på den aktuelle dagen.

Skrevet

Respektløst å gå i bukse i bryllup!

Det handler ikke om hva som er "deg", du er ikke hovedpersonen i andres bryllup!

Ta på deg en fin kjole og oppfør deg ordentlig! Punktum!

Skrevet

Jeg syns det er mange respektløse her på bim.. men å syns det er respektløst å ha på bukse i ett bryllup er sært...

Hvis man er så nøye med hva venner har på seg på bryllupsdagen at det er bedre om de ikke kommer enn at de har på seg noe de trives i ... er vel ganske så arrogant det også!!

Nei, man er ikke hovedperson i andres bryllup... men det får da være måte på hvor overfladisk ett bryllup skal være.. er det kun klærne som spiller en rolle og ikke at venner kan ha på seg klær de føler seg vel i... det er litt drøyt...De som ikke vet bedre får leie inn statister, kle opp disse etter eget ønske og ha etterpå lag med alle som ikke innfridde kleskoden av ulike årsaker..(økonomi, ekstrem dårlig selvtillit, dårlig økonomi... ekstrem fedme...osv..) kanskje vi kun kan invitere de billedskjønne også, så slipper vi å ha mindre pene mennesker på selveste bryllupsdagen.. det ville vært ille det...!!

Skrevet

NEI!

Skrevet

Ja... om det er gode venner av deg så kan du det.

Skrevet

Tror de andre i bryllupet kaskje hadde syntes dt vr gøy om du kom i kjole, jeg! De vet sikkert at du ikke er en kjole-jente, tenk så gøy å overraske dem med å stille i en tøff kjole! :-)

For min del må folk gå i hva dem vil, men tror faktisk du ville følt deg mer vel i kjole i bryllupet enn den baggy buksa, for da hadde du sluppet å tenke på hva andre synes om antrekket ditt, om de rister på hodet bak rygge din... (for du vil nok garantert bekymre deg for det, siden du bryr deg såpass med hva andre synes, at du spør om det er ok her inne på dib!)

Skrevet

Det er ikke det at det er en bukse, men at det er street-style med bling! Det er ikke å pynte seg. Hadde noen kledd seg sånn i mitt bryllup hade jeg tenkt at denne dagen ikke var viktig for den gjesten, siden hun ikke gidder å pynte seg. Det går an å gå i bukser som ser litt pyntet ut istedenfor å gå helt "gangsta" eller hva i all verden dette skal se ut som. Denne dagen er ikke HI sin, og hun bør prøve å gjøre en innsats så hun ihverfall ser pyntet ut, om ikke i kjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...