Gå til innhold

Ang introdusering av middag. Min mor mener at

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal "dundre i vei", og servere potet, gulrot, pølse og blomkål i én rett, med en gang. Uten å introdusere en og en råvare, og ta det stille og forsiktig. Jeg mener at jeg skal ta det sakte, og har gitt småen bare noen teskjeer blomkål de siste par dagene. Han har spist halv porsjon grøt til kvelds i snart en måned (halv porsjon fordi jeg vil amme ved siden av), og har ikke vært plaget av vondt i magen etc. Han er fem mnd - stor gutt, og trenger mer mat enn jeg alene kan gi han.

Hvem har rett, jeg eller min mor? Skal jeg "dundre i vei", eller skal jeg fortsette med å ta det et skritt av gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales å introdusere en matvare av gangen. Noe med at det er ulike enzymer som aktiveres ved f.eks kjøtt vs. grønnsaker, og at det fort kan bli hardt for magen å skulle ta til seg mye nytt på en gang. Å blande f.eks gulrot, potet og blomkål er dermed kurant, men vent gjerne med å blande inn kjøtt eller fisk (og pølser har veldig ofte så høyt saltinnhold at de knapt er velegnet babymat).

Min erfaring er at om barnet ikke reagerer med magevondt ved første par-tre serveringer, kan man godt øke porsjonsstørrelsene ganske raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...