Gå til innhold

Hemorider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så voldsomt plaget med hemorider etter fødselen for 8uker siden.

De er så vanvittig vonde hele tiden! Gjør kjempe vondt å sitte, det gjør vondt når jeg står og går og jeg våkner kjempe mange ganger iløpet av natta fordi det gjør så intenst vondt.

Bruker en gèlkrem som heter Scheriproct, men den hjelper ingenting. Har og brukt stikkpille som heller ikke hjelper.

Det blør og svir og klør. Er helt grusomt å gå på do :(

Er det noen som har noen tips til meg? Hvor lenge er det normalt å ha hemorider? Hva kan jeg gjøre for at de skal bli bedre?

Er helt på gråten for det er så fryktelig vondt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:)

Du burde prøve akupunktur! Det pleier å hjelpe ganske fort:)

Gå til ei med bred erfaring og som også kan litt om graviditet/ fødsels plager.....

Jeg vet om flere som har bedre erfaring med de stikkpillene som du kan bruke sammen med den gelékremen til Scheriproct, enn kun den kremen alene..

Pass på å vaske deg godt etter hvert dobesøk, og spyl gjerne underlivet med kaldt vann for det lindrer:))

Lykke til! Håper det går fort over, for det er innmari vondt, ja:(

Skrevet

Muligens du kan prøve en annen salve, alcos-anal eller den nye Ac3 med `innføringstut`..

Skrevet

Hjelper akkupunktur mot hemorider? Det visste jeg ikke.. Da skal jeg forhøre meg med behandler her hvor jeg bor :)

Jeg har brukt både stikkpillene og gèlkremen til Scheriproct, men det hjelper ikke :(

I dag har jeg kjøpt xcylocain for å se om det hjelper.. Er helt forferdelig smertefult. Huff =/

Takk for tips!=)

Skrevet

Nå skriver du ingenting om du er plaget med utvendige eller innvendige. De utvendige må dyttes tilbake, hvis ikke klarer de ikke å tømme seg. De innvendige skal forsvinne med stikkpiller og salver, men du må være tålmodig og ikke hoppe over en smøring eller to. Du kan jo også forsøke med et gammelt kjærringråd, lag deg en hjemmelaget stikkpille av fersk kål. Det er også viktig med fiberrik kost, pass på å få i deg nok væske (les vann) og få nok mosjon. Hvis ikke noe hjelper så ville jeg tatt en tur til legen. Lykke til!

Skrevet

Alcos anal er helt ubrukelig:( Det er min erfaring.Om hemoroidene ikke går tilbake av seg selv, er det faktisk et enkelt inngrep på sykehus for å få fjernet de for godt.Hemoroider kan kapsle seg inn slik at de ikke forsvinner av seg selv.

Lykke til,de er forferdelig ubehagelige:(

Skrevet

Uff, jeg vet hvordan du har det!!!

Jeg hadde et sant helvete hver gang jeg skulle på do etter fødselen.

Det var som å gjenoppleve fødselen hver gang.

Jeg brukte alcos-anal i 3 uker uten effekt.

Jeg orka ikke å gå til legen, for jeg hadde helt skrekk for å sprike med beina etter fødselen.

En uke etter jeg slutta på alcos-anal, så prøvde jeg igjen en uke. Plutselig fungerte den, og det ble bedre og bedre.

Heldigvis.

De er der fortsatt, men de er ikke vonde lenger. Jeg passer på å dytte de inn hver gang jeg har vært på do, hvis ikke blir de vonde igjen.

Skrevet

Joda nåler funker de:)) Spurte akupunktøren min sist uke, og har fått to behandlinger på ei uke, som har hjulpet mye:))

Kjøp en eske med "frukt og fiber" på helsekosten, tygg en slik en hver kveld med masse vann inntil, så du iallefall ikke trykker mer enn du absolutt må når du skal på do nå...

Alcos anal har ikke noe effekt, det er er det også veldig mange som sier....

Skrevet

Jeg måtte opperere etter første fødsel. Det var ikke bare bare det heller.

Fikk tilbake hemorider da jeg var gravid med nr.to, men var ikke så plaget at jeg har fjernet de enda.

Akkurat nå er de vonde, men det er nok på grunn av at jeg har hatt omgangsyken to ganger på få uker.

Får se om jeg må ha ny opperasjon etter hvert.

De forsvinner ikke av seg selv hos alle.

Skrevet

Det er utvendige hemorider jeg plages med.

Jeg prøver å dytte de på inn, men det går ikke.. De vil liksom ikke inn =/

Synes det er kjempe flaut å prate om.. tør ikke si noe til samboeren min om dette eller til noen andre.. Vet ikke om jeg tør å gå til legen med det en gang.. Huff =/

Hvor ofte skal man smøre egentlig? Jeg smører hver gang etter jeg har vært på toalettet (selv om jeg bare har tisset), og når jeg merker det gjør veldig vondt.

Bare det å sette seg ned i sofaen er helt grusomt vondt =S

Xcylocain hjalp heldigvis litt bedre, men fortsatt ille.

Huff hva vi kvinner må gå gjennom under svangerskap og etter..

Skrevet

Åh, da skal jeg jaggu ringe til akkupunktør på mandagen!:)

Ja, frukt og fiber skal jeg kjøpe. Er forferdelig å være litt treg i magen når man plages med dette.. =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...