Gå til innhold

Boksmartinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever under inntrykket at det er her dere boklure er.

Jeg leter etter en bok, den heter Weep not, child - av Ngugi wa Thiong'o, men hvor finner man slikt i Norge? Man finner ikke slikt i Norge nei? Ok, men hvor er da best å bestille på nett? Trygt og sånn, liksom.

Takksk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt flere bøker på amazon.com. Der finner man det meste. Man kan også gå til bokbutikker å be dem bestille inn det man vil ha.

Spørsmål: I den siste setningen jeg skrev, skal det være å eller og foran be? Hjelp en stakkars svenske å bli bedre i norsk:)

Skrevet

Jeg vet at det skal være å foran infinitiv, men gjelder det også i dette tilfelle?

Skrevet

Skulle vel ikke by på noen problemer å skaffe den i Norge? Både bokklubben og bokkilden sier i allefall at de kan skaffe den, så da skulle vel hvilken som helst bokhandler også klare oppgaven.

Gjest sug lut
Skrevet

Det du ikke får eller ikke gidder betale fullpris for på amazon kjøper du secondhand fra antikvariater i hele verden på abebooks.com. Utrolig billig og utrolig greit.

Gjest sug lut
Skrevet

og. Du kan teste det ved å gjør om på tid i setningen: man kan gå og be, man gikk OG bad. I fortid vil det si seg selv.

Gjest sug lut
Skrevet

Og medmindre det er norskutgitt og så sært at ingen andre gidder å ha det, så er alltid utenlandske nettsteder rimeligere, selv med frakt.

Skrevet

aha! Takk:)

Skrevet

Tilleggsspørsmål:

Hvordan er det med toll/moms på bøker bestilt fra utland? Stemmer det at bøker er fritatt slike avgifter, slik at man hemningsløst kan handle for over kr 200 og være sikker på at det ikke kommer noen avgifter oppå der?...

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, så vidt jeg vet er det ikke toll osv.

Skrevet

Den var til deg, Blomstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...