Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. mars 2010 #1 Skrevet 27. mars 2010 Hvor lenge før fødselen? Hadde det noe effekt tror du? Hvor ble nålene satt?
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. mars 2010 #2 Skrevet 27. mars 2010 Begynte fire uker før fødsel, tror jeg. Ganske sikker på at det hadde effekt. Riene var ekstremt intense og veldig effektive, selv om de aldri ble regelmessige. Fødte også på termindato. På toppen av hodet, midt på magen, to på siden av knærne og to på toppen av føttene.
Fire småtroll Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Jeg gjorde det da jeg skulle ha nummer tre. Var til størrelsesestimering da jeg var i uke 36 og de målte ungen til ca 4,5 kilo, beregnet vekt til termin var godt over 5 kilo. Fikk ikke godkjent keisersnitt selv om jeg hadde hatt en traumatisk fødsle pga stort barn fra før.. Da dro jeg med gråten i halsen til jordmor og hun startet modnings og riestimulerende akupunktur med en gang. Fikk nåler i hendene og på føttene, fikk også på toppen av hodet men de var for å gi ro og energi til kroppen og hadde egentlig ingenting med riene å gjøre. Jeg hadde en kjempeeffekt, fikk masse kynnere og maserier. Natta etter første runde med akupunktur hadde jeg regelmessige maserier hvert 10.min i over to timer.. Fikk nåler en gang til den uka med samme effekt, uka etter ville jordmor sjekke modning siden jeg fikk så mye maserier og da hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden. Fikk enda en runde med riestimulerende nåler i tillegg til at hun strippet meg, og jenta ble født dagen etter (i uke 37 og var 4858g, så estimeringen stemte godt).
line_n & sara Skrevet 27. mars 2010 #4 Skrevet 27. mars 2010 Startet i uke 35, selve modningsnålene ble vel satt to uker før termin (husker ikke helt) merket modningen i form av at magen sank merkbart!! gikk tre dager over termin (helt ok) og hadde en veldig grei og kort åpningsfase, synes ikke riene var vonde før jeg hadde 6-7 cm og var på fødestua. dersom jeg velger å få nr 2, er modningsakupunktur et must!
Void Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Begynte med akupunktur i uke 37. Gikke en gang i uka i uke 37 og 38. To ganger pr uke uke 39 og 40 (siste runde på termindato). Fødte 5 dager over termin (hovedeffekten til akupunkturen er ifht modning og effekt på riene, noe som gir kortere åpningsfase, ikke nødvendigvis at man føder på termindato). Hadde masse kynnere og stikninger nedentil etter hver gang, gode tegn på modning ifølge jordmor. Nålene ble satt i hodet, på magen og på føttene og tærne (men jeg fikk nåler mot bl.a halsbrann og bekkenløsning og) Hadde en drømmefødsel! Kom på sykehuset med 3 cm åpning kl 03.10. Kl 06.14 var jenta ute Er overbevist om at det var akupunkturen som gjorde at det gikk så fort og greit. Fikk akupunktur som smertelindring på slutten av åpningsfasen også med god effekt. Skal absolutt ha akupunktur neste gang og!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2010 Lurer litt på dette denne gangen.. Sist gikk jeg 13 dager over.. Tenker ikke først og fremst for at han skal komme før, for han kommer når han vil uansett.. Men jeg hadde så svake og dårlige rier at jeg måtte ha drypp, og regner med at det samme skjer denne gangen.. Så derfor jeg lurer litt på å ta det nå..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Trodde det funket første gang, fødte en uke før termin. Men med nummer to virket det ikke i det hele tatt. Hadde masse vonde kynnere og tok modningsakupunktur, men det førte bare til falske rier og ingen fødsel... Måtte bare slutte med det.
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Jeg tok akupunktur, men tror han kalte det forløsningsakupunktur. Gikk to dager på rad og natta etter siste gang, fikk jeg rier Samme akupunktør satte nåler på jenta vår som hadde kolikk også, og vi merket bedring med en gang! Jeg har troa På forløsningsakupunkturen satte han en nål i huden mellom tommelen og pekefingeren og helt nede ved ankelen. De stod i ganske lenge og han rørte litt på de innimellom! Ikke kjempedeilig akkurat, men helt greit
Gjest Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Glemte å si at jeg tok det ca 5 dager før termin
soleia Skrevet 27. mars 2010 #10 Skrevet 27. mars 2010 Eg byrja i veke 37, trur eg. Kjende ikkje noko etter akupunkturen, og fødselen starta ikkje før 8 dagar over termin. Så sa akupunktøren og då, at det ikkje først og fremst skulle framskunde fødselen (ho ville ikkje setje riestimulerande nåler før etter terminen), men gjere fødselen raskare og lettare. Eg fødde på 3t 20 min frå første rie, sjølv om eg var førstegangs. Veit ikkje om eg torer å ta modningsakupunktur neste gong, for stort raskare har eg ikkje lyst å føde! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå