~sjiraff~ Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Snupps er 5 1/2 år og skal begynne på skolen til høsten. Hadde dere kjøpt hel dress nå eller todelt? Hvorfor? Noen tips til hvilke dresser eller to delte sett som er bra?
Willy Wonka Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg gikk for hel dress, men nå er min sønn bare 2,5 år da. Barnehagen anbefalte hel dress da de slipper dise "glippene" mellom bukse og jakke. Fordelen med todelt er jo når det veldig fint i været, varmt - så kan de ha på kun buksen hvis de sitter mye på bakken. Men igjen, stor forskjell på 2,5 åring og din 5 åring sikkert.
~sjiraff~ Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2010 2 åringen her har også hel dress. Men ble litt usikker på eldste. Har fått lit for meg at det kanskje er enklere med to delt da hun skal på skolen?
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Heldress syntes jeg er best, da slipper man glippen mellom bukse og jakke(om det ikke er seler da). Heldress er vel raskere å ta på, om det har noen betydning. Er noen store barn som syntes det er kulere med 2 delt. Og på skolen skal de jo noen ganger fra et hus til et annet(fra klassen til sfo) og da er det jo greit med kun en jakke. og ta med buksen i sekken. Nei du får håpe på flere svar. Bare noen tanker
Willy Wonka Skrevet 27. mars 2010 #5 Skrevet 27. mars 2010 Jo, tror kanskje jeg ville gått for to-delt til en snart 6-åring. Det blir mer fleksibelt etter vær og behov.
Joikaboll@ Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Min har hel dress enda, han går i 1. klasse. Både jeg og han syntes dette er mest praktisk.Dem spretter jo bare opp i dresen og drar igjen på vei ut. Noe av grunnen var også utedag fast en dag i uka, kjøpte 2-delt til de andre dagene, men det har han ikke brukt. Men når denne dressen blir for liten blir det 2-delt.
Kamomille Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 hadde nok ikke kjøpt hel vårdress. Den får hun neppe mye bruk for på skolen. Men vinterdressen derimot er det fortsatt mange 1. og 2. klassinger som har. Poden her har hatt 2-delt vinterhabitt i år, men ca 70% av klassen ahr faktisk hel dress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå