Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Mannen min liker å legge seg tidlig (han kan drøye det til 22.30-tiden), mens jeg liker å sitte oppe litt. Jobber best på kvelden også, så kan gjerne sette igang med bretting av klær og vasking av bad sånn ved midnatt... Jeg prøver å møte ham på halvveien, slik han gjør med meg, men en gang i blant så er det bare så deilig å få pusle med sitt i fred, i mitt eget selskap! Han vil gjerne at jeg skal legge meg sammen med ham hver kveld, og det skjønner jeg jo. Gjør det også, som oftest, men som sagt så drøyer jeg litt en kveld iblant. Innspill?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Vi legger oss samtidig så og si alltid. Han kunne nok lagt seg før meg, men jeg klarer ikke sove før han legger seg ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Min mann er som din - utpreget A-menneske, mens jeg er et utpreget B-menneske. Hvis jeg har sovet lite, eller er trøtt så gjesper jeg gjennom hele middagen og utover ettermiddagen, men på ett eller annet tidspunkt utmot kvelden så våkner jeg til igjen og føler meg ikke trøtt lenger.. Jeg kommer meg sjelden i seng før i tolv-ett tiden, mens samboeren min sovner på sofaen nesten hver kveld mellom ni og ti.. Jeg er skravlete og blid om kvelden mens han er mutt og sliten.. Han er skravlete og blid om morgenen mens jeg er mutt og gretten.. :-) Vi legger oss sjelden sammen... og han står opp før meg i helgene. Jeg sover gjerne til ti og elleve, mens han er sammen med barna. Dette er jo et tema vi har diskutert endel - og faktisk kranglet endel om også.. Det fører også til at vi har mindre sex enn vi ønsker.. Vet ikke hvordan man skal løse det jeg.. Man er som man er, og det er minst like vanskelig å legge seg før man ønsker, som å holde seg våken lenger enn man ønsker.. Å ligge i sengen å titte i taket gidder jeg bare ikke!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Vi legger oss samtidig så og si hver kveld vi er i samme hus. han jobber nattevakt så han er borte endel netter. og etter han har jobbet noen nattevakter sliter han litt med å få sove til normal tid så da er det ikke alltid han kommer seg i seng med meg, som det ser ut som idag....
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg synes det er urimelig av partneren din å legge press på deg i forhold til å skulle legge deg sammen med han hver kveld. Dere er begge voksne mennesker?!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Vi er ganske så ulike. Min samboer jobber skift, noe som gjør at han har en litt "rotete" døgnrytme. Jeg leggre meg 2230 hver kveld og står opp 6 hver morgen. Ikke helt av eget valg, men har to små som står opp 6 hver dag også i helgen. Vi har tv på soverommet, så pleier å legge oss sammen ca 2130 i senga. Da ser vi på tv, koser, skravler eller har sex alt etter hva vi føler for. Jeg er trøtt og sovner gjerne 2230, da står ofte samboeren min opp igjen. Helt grei ordning for oss egentlig. Vi passer på å kose oss sammen på kvelden før jeg sovner. Han tar seg av all nattevåking som ungene bedriver og jeg står opp med de. Vekker han gjerne til frokost i 10 tiden i helgene. Vi får tid sammen om kvelden, han får tid for seg selv når jeg har sovnet og jeg kan drive med mitt om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Her er det omvendt! Jeg legger meg tidlig og mannen min legger seg veldig seint. Jeg fikser ikke en hverdag i full jobb og til sengs kl 02.30 osv. Det er forøvrig en fin ordning siden jeg får tid på morgenen i helgene og han har jo hver natt/kveld alene. Han tar nattevåk med junior og et skulle bare mangle også så lenge han er våken. Selvfølgelig skulle jeg ønske at vi var mer samkjørte noen ganger, men det kunne ikke ramle meg inn å legge press på ham til å forandre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå