Gå til innhold

Barnevogn..


Verruca

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en sånn mountain buggy vogn - så en i butikken i dag, kjempefin! Men husker ikke om det var den som heter swift eller urban jungel. Hva er egentlig forskjellen på de to? Noen andre som har tenkt seg den vogna, evt allerede kjøpt den?

 

Gooood helg forresten! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en annen ting - en bakdel med denne vogna er visst at den har liten bag, men man må jo ikke bruke bag så lenge, må man vel?

På grunn av feilkjøp forrige gang jeg fikk barn, bytta jeg ut den altfor store kombivogna allerede etter 4 mnd og kjøpte en sprek sportsvogn. Og så brukte jeg voksipose i stedet for bag. Funket helt fint. Noen om vet hvor lenge bag'en til denne vogna varer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Har mange venniner som har vogna. Og det stemmer at den er liten i bagen. Spesielt på vinteren da de trenger dunpose og diverse. De anbefaler at barnet ligger i bag ca 6 mnd før de settes over i sittedelen pga ryggen deres. Har i begynnelsen eller slutter av august?

 

Jeg har Bugaboo og har vært veldig fornøyd med den, er også en liten nett vogn som er lett å trille. En av fordelene er at bagen er veldig lang så hadde ikke problemer med det til sønnen min (født i begynnelsen av oktober og lå i bagen i 6 mnd med poser og det som var). Men det spørs jo hva annet du prioriterer om den er aktuell for deg eller ikke.

 

Venninene mine var også fornøyde men det var to ting de klaget over: 1. Bagen var for liten så noen måtte skifte over til sittedel før de egentlig ville 2. Sitte delen kan kun være plassert utover (altså ikke mot deg) og spesielt i begynnelsen kan det gi litt overstimulerte barn (om du må skifte til sittedel tidlig).

 

Lykke til med vognkjøp! Er så glad for jeg slipper denne gangen for er en jungel der ute... =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har sett på, er den minste varianten - altså swift. Jeg har termin 6. august, og tenker som så at om jeg må slutte med bag før 6 mnd, kan jeg pakke bebisen godt inn og legge barnevogn-ryggen helt ned, så blir det jo nesten bag :) Jungel ja! Det skal jeg love deg, og så koster de jo skjorta også! Og jeg VIL IKKE ha BRUKT! Hehe..

En annen positiv ting er jo at man ikke trenger å bytte bag-vogna inn i en snerten sportsvogn etter 6 mnd - for den er jo begge deler! :))

 

Takk for gode råd uansett :) Fortsatt god lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på denne vogna - synes det meste med den er veldig bra. Eneste er den lille bagen og at man ikke kan ha barnet mot seg i sportsdelen..

Ei venninne har denne, og hennes sønn er 5 mnd nå og de må bytte over til sportsdelen... Er jo greit nok for nå er det vår. Men når en får babyen i August, må en jo kanksje skifte over i sportsdelen allerede i Januar... synes det er kjedelig midt på vinteren da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forrige sportsvogna jeg hadde, for hundre år siden - kunne man heller ikke ha barnet mot seg, men det gjorde aldri noe - han var en vilter krabat som syntes veldig om å kunne se på verden, og ikke bare på meg!

Og om man kan ha vogna m bag i 5 mnd - er jeg fornøyd! De blir jo godt pakket inn i de nye voksiposene man har i dag, de er sikkert vindtette også! Nei, jeg tror jammen jeg har bestemt meg for å gå for denne :)

 

 

Lykke til med valget, Lenelill :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er for mange som har de samme type vognene så jeg skal ha noe annet ja! Dessuten er de mest populære vognene ganske dyre. Jeg kan ikke tro at en vogn kan koste 7000-8000 kr ???

 

Jeg synes den kombivognen som de har på www.creeps.no er fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, det er superteit at vognene er så dyre, og det er også teit at de samme vognene fortsatt koster en formue når de selges brukte etter et års bruk! De synker ikke mye i pris gitt!

Jeg har også sett på den creeps-vogna, men man tenker jo alltid at det er noe rart med den siden den er så billig og ikke så mange kjøper den.

Til mitt forsvar, har jeg (nesten) bestemt meg for Mountain buggy swift nettopp pga prisen. For den koster (på tilbud) 3000 mindre enn de andre vognene, samtidig som den kan brukes til BÅDE bagvogn OG sportsvogn, og da trenger man ikke bytte den ut etter et år!

 

Dette er jammen ikke lett! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...