Gå til innhold

Hvilke farger vasker dere sammen i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vasker kun rosa i en,lyse blå i en osv...men kan man blande fargene litt?

Blir jo så himla mange vasker....

og hvertfall på ull,da vi har 4-5 forskjellige farger på det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sorterer veldig, men vi har stort sett klær i blått, grønt, rosa/rødt, sort og hvitt. Så da vasker jeg det hver for seg, siden jeg får en full maskin.

Ull er et problem her også, men jeg tør ikke blande hvitt, rosa og mørkeblått, så der vasker det hver for seg.

Håndklær, sengetøy og undertøy vasker jeg for seg selv.

Skrevet

jeg begynte med å slenge med en hvit vaskeklut innimellom for å se om klærne farget av...hvis vaskekluten var like hvit kunne jeg blande de klærne med litt lysere klær:-)

Ullklær vasker jeg i to omganger. Hvitt og lyseblått sammen....og mørkeblått,grått og brunt sammen...

Skrevet

Jeg sorterer veldig lite... Sorterer hvitt for seg, gult for seg, og mesteparten av det andre går i samme vask (bortsett fra ull da)

Vi har mest jeans, og bukser, genser osv, i forholdsvis mørke farger, så har aldri opplevd at noe har farga over.

Har ingen klær i babyblå og rosa osv, så det har gått greit, bortsett fra gult som har blitt skittengult, så har lært å sortere det for seg :)

Skrevet

jeg sorterer ganske mye, er særlig nøye på å vaske hvitt alene da jeg synes det er så stygt med grålige "hvite" klær. Ellers går rødt, rosa, oransje, brunt og noe lilla i samme maskin uten problemer. Grønt, blått, grått og svart pleier også å kunne vaskes sammen. Når plaggene er nye er jeg litt nøyere med sorteringen i tilfelle de farger av.

Når det gjelder ulltøy så har jeg nesten bare rødt, rosa og mørkeblått og noe lilla og det går å vaske alt sammen uten at noe farger av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...