Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen av dere som er gift eller samboere har egne penger. hans sine penger, hans regninger, dine penger, dine regninger.

Høres utrolig slitsomt ut.

Vi har alt felles og all lønn går inn på en konto vi betaler alle regninger fra og bruker til andre ting. Krangler aldri om ting vi kjøper eller har kjøpt. og det er like mye mine penger som hans(selv om han tjener mere enn meg)

Virker som det blir så mye ekstra rot og bråk av å skulle ha det delt.

Eller hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har delvis delt økonomi. Vi setter inn 50% av lønnen vår på en felleskonto til utgifter. Ellers bruker vi hver vår lønn på hva vi vil.

Hadde vært mer rot om jeg måtte tenke meg om når jeg brukte penger fra en felleskonto. Tenk om jeg hadde brukt opp penger - han senere trengte. Selv om vi har ulike konto så er det jo uansett et samarbeid.

Skrevet

Vi har pr. dags dato bare én inntekt og det er mannen min sin. Jeg disponerer alle kontoene hans og tar det jeg trenger.

Skrevet

Ja men saken er jo at jeg trenger ikke tenke på om han trenger pengene senere, v i har det vi har og alt er i en pott. Det er jo ikke slik at vi har ubetalte ting den andre ikke vet om. Jeg vet jo hva vi har i regninger og da bruker jeg jo penger etter hva fornuften tilsier. det samme gjør han.

Skrevet

Felles penger til felles utgifter. Og selsagt egne penger til eget dill.

Kan ikke helt skjønne at det skulle bli så veldig vanskelig.

..men det _kan_ jo være folk er forskjellige og derfor velger forskjellige løsninger. Eller hva?

Personlig verdsetter jeg selvstendigheten og individualiteten i forholdet. Jeg er slett ikke ute etter et symbioseforhold, hverken sosialt, emosjonelt eller økonomisk.

Men det betyr jo ikke at det ikke er knall for f.eks deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...