Gå til innhold

Strekkmerke?? I uke 22?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kjøpte jeg meg strekkmerkekrem for å forebygge... Men i kveld oppdaget jeg at jeg allerede har fått et ganske langt strekkmerke på magen! Har merka at magen har klødd litt. Dette synes jeg var tidlig å få i uke 22. Hvordan vil jeg da se ut på slutten av svangerskapet?

Har du fått strekkmerker? Når eventuelt begynte du å merke det?

Blæsh altså... synes dette var litt vel tidlig for å få strekkmerker altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er nå i uke 28, og har hatt noen strekkmerker på sidene siden ganske tidlig. men rundt uke 20 merket jeg at det begynte å komme et lite et på magen, og plutselig her for et par tre uker tilbake så jeg at jeg har fått flere små foran. noe som ikke er pent, og som også bekymrer meg litt. hvordan blir jeg da når jeg er ferdig? :/

har ikke vært flink til å smøre meg, noe jeg vet mange gjør og jeg sikkert burde, men noe inni meg sier at det ikke kommer til å hjelpe likevel, siden jeg ikke startet allerede da jeg fant det ut.. :/ også har jeg en tendens til å glemme det. er liksom så kjipt å gå rundt halvnaken å vente på at kremen skal trekke skikkelig inn i huden før man kan ta på seg klær el legge seg under dyna;P

sikkert bare jeg som er teit men..

Skrevet

Jeg er i uke 30, og har fått noen små strekkmerker på siden av magen. Vet jeg har lett for å få det, for fikk det både på pupper, rumpe og hofter da jeg var i puberteten. Ellers har jeg fått en stygt strekkmerke rundt der navlepiercingen var... Men det får jeg bare tåle når jeg var så "dum" og tok det i tenårene.. :P hehe

Skrevet

har masse strekkmerker fra sist... de blekner jo når magen krymper.

eneste eg har hørt hjelper er å smøre m E-vitamin på merkene.

Skrevet

Jeg fikk ingen strekkmerker sist, så håper jeg ikke får d denne gangen heller.. Men sånn til informasjon, så hjelper ikke kremer noenting, så ingen vits med panisk smøring her;)

Ti skjønnhetsmyter avlives

Olje fjerner strekkmerker

Det gjør det dessverre ikke. Årsaken er at strekkmerker dannes i lærhuden, og denne kan du ikke påvirke ved å smøre på kremer på utsiden.

Kan strekkmerker forebygges?

Tallrike kremer, balsamer og oljer - vitamin E-krem, kakaosmør, aloe vera lotion, olivenolje - brukes av mange til å forebygge strekkmerker. Dog finnes det ikke forskning som beviser at disse tiltakene er effektive.

Noe forskning har vist at midlet tretinoin (Aberela) kan dempe utviklingen av strekkmerker. Det gjelder de strekkmerkene som er mindre enn seks uker gamle og som fortsatt er rosa eller røde på farge. Imidlertid, tretinoin kan være skadelig for fosteret og skal ikke brukes i svangerskapet.

Skrevet

Da får jeg trøste meg med at de vil blekne når magen minker igjen :) Jeg synes jo det er pyton hvis jeg skal få flere strekkmerker, men det viktigste er jo den lille skatten vi får. Vesla mi som skal komme i juli er verdt både strekkmerker og alt. Men ja... er nok litt forfengelig likevel ;)

Skal ta å kjøpe e-vtamin krem når babyen er ute jeg da. Hørte at det ikke skal brukes før en skal prøve å blekne merkene litt etter babyen er ute. Korriger meg hvis jeg har feil. :)

Skrevet

Vi får bare trøste oss med at de vil blekne etter babyen er ute og magen har fått krympet noen måneder. Det tar visst noen måneder før huden på magen rekker å trekke seg inn igjen.

Frem til det får jeg bare drive litt panisk smøring ;) Den Dr.Greve kremen jeg kjøpte til magen min kjennes behagelig ut. Den gjør i hvert fall ikke vondt verre får en tro.

Skrevet

Vrææl ;-)

Jeg smører meg i tilfelle det hjelper i hvert fall. Får prøve Aberala etter at vesla har kommet ut. Ellers så skal jeg greie å leve med litt strekkmerker. Selv om det er litt pyton å få så tidlig som uke 22 +3

Skrevet

sist svangerskap fikk jeg mitt første strekkmerke allerede uke 8, og da hadde jeg bare gått ned i vekt liksom.. så er tydelig at det er hormonellt, og ikke så mye å gjøre med det.. fikk ganske masse, men har sett mange som er verre... denne gangen har jeg ikke fått enda, i uyke 14, men har jo ganske mye ekstra hud fra forrige gang..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...