Gå til innhold

Stavangerdialekt på TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, ser på Norske Talenter og får gysninger av Mia Gundersen når hun snakker. Jeg er selv fra Stavanger og livredd for at jeg høres like grusom ut? Syns hun overdriver alle bokstavene litt da..men allikevel!

Dialekten vår gjør seg nok ikke på TV altså :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha,det høres ikke mye fint ut nei! Er enig i den ;) Er selv fra stavanger,og ser feks aldri på tv vest...grøss...

Skrevet

Syns også dialekten vår er helt forferdelig på fjernsyn....

Skrevet

Er selv fra Stavanger og dialekten vår høres grusom ut på tv. Nå snakker jo Mia veldig tydelig da - nesten komisk høyt og tydelig. Ellers får jeg høre mye positivt om dialekten på den private front. Har bodd i flere fylker og dialketen er iallefall et stort pluss på mannefronten:)

Skrevet

Synes ikke dialekten er så stygg, mer ubegripelig.....Stavangerdialekt bør alltid tekstes!

Skrevet

Selv om Mia snakker så himla t-y-d-e-liiiig?

Haha, jo forstår deg godt 22:39.

HI

Skrevet

Jeg ser ikke på Norske talenter (antar det er der Mia er?), men feks min favorittskuespiller Mr Joner behøver absolutt tekst for at jeg skal henge 100 % med :-)

Var på ferie på Jørpeland som 15-åring, har nok aldri sagt "Hæ?" så mange ganger i løpet av så kort tid hele mitt liv :-)

Hilsen 22.39

Skrevet

Forstår at det ikke er enkelt hvis en ikke er vant til dialekten. Men det er vel en vanesak også!

Kristoffer Joner har jeg snakket med 1 gang tror jeg, syns han snakket utrolig klart og fint jeg da. Men så er jeg fra Stavanger :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig stor forskjell på Stavangerdialekt på tv. Noen snakker veldig "brautende" og røft, som Mia, Per Inge Torkelsen og Ole Klemetsen, mens andre igjen snakker helt greit og jeg legger ikke merke til dialekten deres, egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...