Gå til innhold

Inspirert av et innlegg på anonym...hvordan er foreldrene til en David ??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hører navnet David tenker jeg Bibelen.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en David har voksene foreldre. Kanskje rundt 40 år når han ble født. De henger ikke helt med i tiden, da tenker jeg på i forhold til klær å hvordan de har det hjemme. Samtidig som de tør å stå for hvem de er og gå sine egene veier :)

hehe.....håper ikke jeg har støtt noen, men det er hva jeg tenker om foreldrene til en David.

Skrevet

Glemte jo å svare deg på spm, jeg tenker at foreldrene til David er strenge, men rettferdige.

Skrevet

Foreldrene til David er kristne, kanskje pinsevenner eller noe der omkring. Høy utdanning, men kjedelige jobber. Opptatt av nestekjærlighet og sunn matpakke..

Skrevet

enig med melkekua, strenge var det første jeg tenkte...;)

Skrevet

kristne, strenge men rettferdige

Skrevet

Jeg kjenner to som heter David. Begge har foreldre som er ateister og som bare har valgt navnet utifra at det er et fint navn som fungerer over hele verden. Liker navnet jeg, synes det er mandig og flott.

Skrevet

kanskje litt godt voksne, opptatt av manerer - man skal vite hvordan man oppfører seg ute blant folk! - og de er ikke nødvendigvis så opptatt av at man skal ha HØY utdannelse, men de mener at det er viktig å gjøre en solid innsats på skolebenken så lenge man bestemmer seg for å gå på skolen.

Skrevet

Hehehehe. Morsomt med folks oppfatninger. Et alternativ er at foreldrene hadde ekstremt forskjellig smak når det kom til navn. De ble da enige om at far navnga en gutt, mor en jente. Så kom gutten gitt ;)

Skrevet

David sine foreldre er høyt utdannede pinsevenner. De jobber i et departement men bor litt utenfor byen. Hver morgen klokken 6 tar de toget til jobben og sitter ofte litt utover kvelden. Foreldrene til David forventer (ikke forlanger) at David gjør det svært godt på skolen. Særlig i realfag. De blir skuffede og lei seg om David kommer hjem med en B og de vil antagelig da sørge for at David ikke leker ute med venner slik at det stjeler tid fra skole arbeidet. Blir det for galt blir David sendt på sommerskole til en stiv pris i Frankerike eller Sveits.

Skrevet

Eller kanskje de bare er kjempefans av en artist som heter David, traff hverandre på hans website, og tenkte at det passet bra å gjøre ære på ham på den måten. Kanskje de til og med var oppegående nok til å gi sønnen et fornavn til, slik at David ikke er brukt til daglig...

Skrevet

Interessant lesing. Tror faktisk ikke det var en eneste ting her som stemmer med meg og min samboer gitt :P Bortsett fra at vi er (iallefall prøver vi å være) strenge men rettferdige.

Ikke er vi nærheten av 40-årene, ikke er vi kristne, men for så vidt er vi vel begge høyt utdannet når jeg er ferdig med studiet jeg går på nå, litt avhengig av hvordan DIB-standarden er i dag ;P

Og vi er forøvrig ikke "oppegående" nok til å gi et annet navn i tillegg, da jeg ikke tror det finnes et eneste navn vi ville kombinere med David ;)

Skrevet

Jeg fikk den beste kommentaren en gang:

" Er du veldig religiøs eller? siden ungen heter David?" Dette sagt av en mann med to gutter med Bibelske navn (type Thomas og Jonas).

Skrevet

Jeg fikk tilnærmet samme kommentar fra en mor som har barn som heter Noah og Leah.... ;P

Hun lurte på hvorfor vi som ikke var kristne hadde valgt et så bibelsk navn som David. Hun er til opplysning meldt ut av statskirken selv, og har ikke døpt sine barn,mens vi både er medlemmer og har døpt mini, så jeg spurte like greit tilbake jeg ;P

Skrevet

Moren og faren er skilt Faren er fyllik, har mistet lappen og kjører rundt i traktor.

Skrevet

Hehehe.. Jeg gjorde også nevnte mann oppmerksom på at hans unger hadde Bibelske navn, men det mente han var feil ;) Mye informerte mennesker rundt omkring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...