Gå til innhold

slutte med bleie om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min var tørr på dagtid da hun var 20 mnd. Nå er hun snart 4år, men den nattbleien den er det jammen vanskelig å få slutt på!!! Så lurer på om dere har noen gode tips til meg??? Vi har lagt henne uten og tatt hun opp før vi legger oss og satt hun på do...men hun våkner ikke før det går gale... Hun sier selv nå at hun syns det er varmt og sove med bleie og det hender hun tar den av seg i løpet av natten... men da går det som oftest gale igjen...

På forhånd takk for gode tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår bestemte seg plutselig for at hun skulle slutte med bleie om natta. Gikk fint i to uker, før hun fikk uhell og da hver natt. Så vi begynte å vekke henne 1,5-2 timer etter at hun sovnet for å gå på do. Sånn holdt vi på i 3-4 mnd før vi fant ut at vi skulle forsøke å la henne sove natta igjennom og nå er hun tørr! Hender at hun må tisse, men da våkner hun. Unntaket er om hun er syk, da har hun fortsatt uhell.

Også er det viktig å ikke lage en "big deal" når hun tisser på seg. Og gi masse ros når det går bra, men dette vet du sikkert ;)

Skrevet

takk for svar :) ja,vi har aldri gjort noe utav uhell...hun får masse ros :) Hun har sagt lenge at hun ikke vil ha bleie på om natten, men så sier hun ; jeg vil ikke ha bleien på om natten,men det er så vanskelig å våkne og gå på do for jeg er sååå trøtt om natten...tihi :) hun er skjønn!

Skrevet

hehe, ja skal sies at jenta vår egentlig sov når vi fulgte henne på do. Tror ikke hun var bevist særlig ofte. Bare geleidet henne på do i halvsøvne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...