Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Hva legger dere i disse begrepene? Jeg ønsker ærlige svar. Trykk på anonymknappen dersom du ikke ønsker å offentliggjøre fordommene dine!
Gjest sug lut Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Kan jeg definere det helt fritt, altså? Det er ingen regler? I så fall er min definisjon på ressurssterk at man har gul bil.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Ressurser kan jo bety så mye, litt avhengig av hva slags situasjon det er snakk om... Intelligens og kunnskap er en ressurs, stabil økonomi er en annen type ressurs, vennenettverk og nære familiebånd er en tredje ressurs... osv osv..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Apropos gul bil. Jeg synes det ser skikkelig fattigslig ut. For ikke å snakke om gule hus!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Ressurssvak økonomisk; De som ikke har noen form for utdannelse, står uten jobb med sosial støtte. Ressurssvak sosialt; Ikke har noe nettverk, hverken venner eller familie. Ressurssterke økonomisk: De som har utdannelse (trenger ikke være høyskole e.l.) har en fast, stabil inntekt og klarer seg godt enten det er renteøkning eller at vaskemaskinen ryker. Ressurssterk sosialt: Har venner og familie som kan stille. Tenker ikke at ressurssterke må være advokater eller leger.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Ressurs sterke: har ett godt nettverk av familie og venner. Fast jobb, hus,bil og ryddige forhold. Har ett aktivt liv. Ressurs svake: Ett dårlig nettverk av familie og venner-ofte også ressurs svake,går på sosialen eller trygd,leier hus,ingen bil og mye innkasso gjeld.Sitter kun hjemme og ser på tv.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Ressurssterk er man gjerne med god utdanning der man kan være forbilde for barna, oppegående og kunnskapsrik. Penger er bare en del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå