Cammie82 Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Ååå, nå er jeg så spent assa!!Hadde termin på søndag, og nå er det sånn at hver kveld når jeg legger meg, så tenker jeg: TENK hvis det skjer no` i natt...!TENK om jeg våkner av at vannet har gått eller at jeg får rier!! Kan jo skje når som helst nå, og jeg bare gleder meg sååå til vi skal sette oss i bilen og kjøre til sykehuset:)
_Amanda_ Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Ååå! Jeg har termin i dag, og går på nåler selv! Har også et stort håp om at riene skal starte i løpet av natten! At jeg våkner opp litt småsløv av at det gjør for vondt til at jeg klarer å sove videre. HJELP som jeg gleder meg til å treffe jenta mi!!! Og nå er det VIRKELIG ikke lenge igjen! Tvi, tvi til oss begge!!
Nikki 75 Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Ja, bir like skuffet hver morgen, jeg. Kjente plutselig nå i kveld hvor inderlig lei jeg er av å gå og vente... Og jeg har så lite håp om at det skal skje noe med det første, har få tegn på det. Men jeg HÅPER likevel at jeg er en av dem som bare plutselig er i gang. Deprimerene å lese på "Min side" at jeg nå er i 42. svangerskapuke, straks 1 uke over termin... Krysser fingrene for oss alle, men må advare om at jeg nok kan bli litt bitter og innesluttet (eller utagerende) hvis alle får før meg. )
Cammie82 Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2010 Ja, tvi tvi til oss alle tre:):) Har så lyst til å våkne i natt og ha vondt, og at jeg skjønner at det er rier og må ringe sykehuset:) Mamma gikk 2 uker over med meg, så jeg er jo forberedt på å gå en stund over da, men håper jo at han lille prinsen vår har lyst til å komme ut snart da:)Er iallefall en modningsprosess nedi her, og det har det vært en stund.
Cammie82 Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2010 Å nei da, her skjer det ingen ting i natt heller:( Stod opp nå, for jeg får jo ikke sove..Verker så i sida, og så må jeg jo tisse hele tida-hver 3,time ca.. Men i natt har jeg DRØMT at vannet gikk....det var helt sprøtt, og så var det så virkelig!!Drømte at vannet gikk når jeg satt på do, at jeg ringte føden og hun dama sa vi skulle komme:) Men så våkna jeg, og skjønte at det bare var en drøm dessverre:(
Mammamajsi Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 He he, her er jeg en uke og en dag på overtid selv og tenker som dere.. Kanskje det skjer noe i natt Drømte selv at vannet gikk her en av dagene, men det var voldsomt som det gikk og, av en eller annen merkelig grunn lå jeg og fødte på gulvet og når vannet gikk kom det så mye vann at hele rommet ble fylt opp. Nesten sånn at jeg druknet i alt vannet. Første jeg sjekket når jeg våkna var om det enda var tørt i sengen Nå bærer det tilbake til sengs for meg, har gitt grei beskjed til alle rundt meg at en av fordelene ved å være på overtid er å kunne sove nett når man selv vil. Lykke til i alle fall jenter
foxie Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 vet akkurat hvordan dere har det:-). Er nå 5 dager over, og tenker akkurat som dere.Måtte le litt når jeg leste innleggene her, trodde det hadde vært tanke overføring eller noe i den gaten. Tror vi skal slutte å tenke, kanskje det skjer noe da??????????? Men det er ikke lett, for det eneste som jeg tenker på om dagen, er å bli ferdig. Sender masse GODE TANKER OG FØDESTØV. kanskje det hjelper.......
_Amanda_ Skrevet 27. mars 2010 #8 Skrevet 27. mars 2010 Ikke noe her heller i natt gitt. Første dag på "overtid" i dag. Altså 40+3. Måtte mirakelet skje i løpet av helgen for oss alle!
Nikki 75 Skrevet 27. mars 2010 #9 Skrevet 27. mars 2010 Nei, dette var dårlige greier, gitt. Har ligget våken i to timer og forsøkt å sovne igjen, men nå måtte jeg kaste inn håndkledet og gå og spise min første frokost... Det kan jo skje ting i løpet av dagen, men har fremdeles ingen tegn på at noe er nært forestående. Sukk... I dag er det lørdag 27. mars. Du går nå i 42. svangerskapsuke og har -7 dager (-1 uker) til termin lørdag 20. mars 2010. Din svangerskapsuke: 42 De fleste er litt leie nå og håper at babyen skal komme snart. Det er bare slik at noen har lengre svangerskap enn andre og det er det lite å gjøre med. "
Cammie82 Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2010 Hehe, bra det er flere som er i samme situasjon som meg for tida;) Morsomt at andre også drømmer sånne rare drømmer;)Jeg drømte at jeg gikk på do for å tisse, og etter at jeg hadde tissa ferdig, så bare fortsatte det å renne...hehe.Så ringte jeg sykehuset, og de sa vi kunne komme inn for å sjekke:) Så våkna jeg.....og like tørt i senga:(HEHE!!Søren klype assa!! Nikki 75, du hadde termin 1 dag før meg, ser jeg:) Jeg er 6 dager over idag....ikke noe vondt eller andre tegn på at noe skal skje i nærmeste tid her heller..Har masse kynnere da, mer enn jeg har hatt før, og så masse stikkinger neders i magen. Kjennes ut som hoder hans borer seg nedover...hihi;)
Nikki 75 Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Ingenting i natt heller, gitt... Hadde håp om at det kanskje skulle skje noe, etter vonde menssmerter og det jeg går ut fra er kynnere i hele gårkveld... Men nei! Her sitter jeg igjen...
Cammie82 Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2010 Ååååå,jeg synes jeg har vært veldig tålmodig helt til nå, men NÅ kjenner jeg at jeg begynner å bli litt sånn "smålei"-selv om jeg elsker å gå gravid og elsker å kjenne lille prinsen sine bevegelser inni magen min:) Sover såååå dårlig om natta nå, og er så sliten om morran. Verker så i sida når jeg ligger, har masse kynnere som strammer no innmari, og stikkinger og nedpress...Men godt jeg kan sove og hvile når jeg vil i løpet av dagen iallefall:) NÅ VIL JEG SE LILLE PRINSEN SNART! Hadde termin forrige søndag, så er jammen meg 7 dager over allerede...og det kan jo enda gå en stund..
idamamma-00 Skrevet 28. mars 2010 #14 Skrevet 28. mars 2010 Tror jeg hiver meg på denne tråden. Har termin i dag, og jeg ligger heller ikke å føder.... Frustrerende!!! Nå begynner den hersens tellingen feil vei - der det bare føles som fødselen er avlyst. Skjønner at dere som er en uke og vel det på overtid sikkert er enda mer lei enn meg, men nå har jeg hatt vonde kynnere og trodd at nå, nå setter det igang - siden torsdag, så nå har jeg gitt opp. Hun har det altfor godt i magen til mamma... KOM UT!!!!!!
_Amanda_ Skrevet 28. mars 2010 #15 Skrevet 28. mars 2010 Huff, ja.. Kjedelig å være på denne siden av termindatoen. Jeg har vært i bursdag og på konsert i kveld, så håper at det kanskje var action nok til å sette i gang noe! Jeg satser på i natt!
Cammie82 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 29. mars 2010 Jeje, sitter nå her fortsatt da:) Han tar det med ro,og gidder ikke stresse med å komme ut iallefall! Ååå, det er så nærme nå. Tenk at om noen dager så er han ute-uansett om han kommer ut på egen hånd eller om jeg må settes igang! Hvis det ikke skjer noe idag eller imorra, så har jeg time hos jordmor for kontroll til onsdag. Da skal hun også ringe A-hus for å be om overtidskontroll. Hva gjør jordmor egentlig på denne timen?Sjekker hun åpning, modning og sånn da??Eller er det bare vanlig kontroll med prating om åssen det går, urinprøve, vekt og blodtrykk?
Nikki 75 Skrevet 29. mars 2010 #17 Skrevet 29. mars 2010 Jeg var hos jordmor i dag,og da sa hun at hun kunne sjekke modning hvis jeg hadde lyst. Det kunne være litt ubehagelig, så det var helt opp til meg, sa hun. Men jeg takket ja, jeg, og det var ikke mer ubehag enn jeg har hatt de siste dagene, litt sånn menssmerter. Hun sa at livmorhalsen ikke var helt avkortet ennå, men det var ikke mye igjen. Så sjekket hun de vanlige tingene med SF-mål, blodtrykk og urinprøve. Så ringte hun til sykehuset og bestilte time for overtidskontroll på onsdag... Men jeg glemte å spørre om jeg skal ha med urinprøve dit.
idamamma-00 Skrevet 29. mars 2010 #18 Skrevet 29. mars 2010 Jeg var på kontroll med jordmor i dag, og det gikk i samme greiene - sf mål, urin, blodtrykk osv. Min jordmor sjekket også om jeg var moden, var bløtt og 1 cm åpning, men fortsatt ikke helt avflatet livmorhals. Har ny time neste mandag, men HÅÅÅÅPER virkelig jeg slipper det!!!! Er ganske lei kynnere og rier som ikke blir noe nå... Tenker også hver kveld at i natt blir jeg sikkert vekket av at jeg har rier på ordentlig, og blir dønn skuffa når jeg våkner om morgenen og ikke har vondt. Gleder meg så inderlig til å treffe henne, og det høres rart ut, men gleder meg til skikkelige smerter - for det er det som skal til for å få henne ut... Gleder meg til å sjekke hvem som fortsatt er her i morgen;)) Lykke til alle sammen!
_Amanda_ Skrevet 29. mars 2010 #19 Skrevet 29. mars 2010 Jeg vet akkurat hva du mener idamamma! Jeg gleder meg også til smertene, for da vet jeg at hun snart er her, og jo mer vondt jeg har kommet meg gjennom, jo nærmere er jeg å få treffe jenta mi! Hvor mange dager over er dere nå jenter, og når hvor langt på vei er dere når dere få overtidskontroll? Jeg hadde håpt at jeg kunne få min litt før 14 dager over termin... 11-12 dager feks..
idamamma-00 Skrevet 29. mars 2010 #20 Skrevet 29. mars 2010 Jeg hadde termin i går, så bare en dag over. Den timen ble planlagt for flere uker siden (så håpte jo egentlig at jeg skulle slippe den også..). I dag ble vi enige om at jeg skal ringe henne neste mandag om jeg fortsatt går her, for da har hun vakt. Da ville hun strippe om jeg var klar for det.... og det er jeg nok!!!!! Hvor mange dager over er du da "Amanda"?
_Amanda_ Skrevet 29. mars 2010 #21 Skrevet 29. mars 2010 Ok. Jeg er 3 dager over. Har avtalt å ringe i morgen for å avtale en ny kontroll på onsdag (41+0). Jeg får spørre jordmor da om når jeg kan komme til overtidskontroll, og eventuelt hvor tidlig det lar seg gjøre å sette meg i gang hvis jeg ikke føder av meg selv snart. Men, men.. Hver natt er jo en ny mulighet da.. Klarer liksom ikke å se for meg at det skal skje på dagen.. Tenker at jeg skal våkne opp en natt og være i gang.. Så nok en gang: tvi, tvi for i natt!!
FrkBomst&Frø Skrevet 29. mars 2010 #22 Skrevet 29. mars 2010 krysser fingre for dere alle og blåser konsentrert fødestøv med vinden **
Nikki 75 Skrevet 30. mars 2010 #23 Skrevet 30. mars 2010 Takk takk! Skjedde ikke noe i natt heller, gitt....
_Amanda_ Skrevet 30. mars 2010 #24 Skrevet 30. mars 2010 Ikke her heller... Hun vil rett og slett ikke ut!
Limmi Skrevet 30. mars 2010 #25 Skrevet 30. mars 2010 Fantastisk å finne en tråd med folk i samme båt som meg! Jeg har nesten ikke orket å lese her inne etter at terminen var passert (25. mars). I dag har jeg også vært hos jordmor. Livmorhalsen var enda ikke helt avflatet (sukk!), men hun strakk i den for å se om det kan få fortgang. Fikk time for overtidskontroll på fødeavd. på mandag, men mandag er jo en evighet til! Jeg hadde aldri trodd at det å gå over tiden ville være en så stor psykisk påkjenning... Lykke til -måtte vi føde i natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå