Gå til innhold

Hvordan vokser magen???


barn-er-lykke

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et ganske teit spm. men jeg er førstegangsfødende og lurer på hvordan magen tar form. Hvor kan du først kjenne at det er noe inni der? Husker ei vennine som til å begynne med kunne kjenne en kul nede til venstre på magen like ovenfor hoftebenet. Er det her magen kommer først? Er det individuelt eller vokser magen likt til å begynne med?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmora sit i midten av magen, ikkje på sida. Etter kvart vil du kjenne livmora når ho veks. trykk inn lett midt nedanfor navla og gå sakte rett nedover så vil du kjenne at det begynner å bli fastare. Men for førstegangs gravide kjem ofte ikkje livmora fram før etter veke 12.

 

Det er individuelt, men ganske likt innan gruppene førstegangs, fleirgangs og fleirling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer veldig fra person til person, men jeg er fortsatt flat som en pannekake (uke11-12 ca), ikke tegn til at noe foregår. Men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg sliter med å få i meg mat for tiden pga skikkelig plaget med kvalme.. Venter nr 2.

En venninne av meg ble derimot "stor" ganske fort, men det viste seg at hun skal ha tvillinger ;)

En annen venninne ble også stor fort, men så tok det lang tid igjen før hun på slutten vokste mer. (Hun fikk en, ikke to :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Nå vet jeg iallefall hvor jeg skal kjenne etter;) Er fortsatt flat, har lagt litt på meg så den lille klumpen jeg har fått er nok ikke noen liten spire, men heller bare fett.... Vet at moren min var langt på vei før hun fikk noen mage, holdt det vel hemmelig til halvgått svangerskap uten at noen fikk misstanke, så regner med jeg må vente en stund til før jeg kan se eller kjenne noen kul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...