1mor3barn&1000ideer Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Hvordan gjorde dere? Kan en ta det på ullvask i maskin? Må den tørke flatt og børstes etterpå?
Babyønske �� Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg vasket den på ullprogram i maskin. La den flatt(ute, da det var på sommeren)mens den var våt, når den var nesten tør strakk jeg det i fasong og lot den henge og tørke. Min trengte ikke å børstes så mye, gikk vel bare lett over den tror jeg. Når den blir tatt i bruk igjen, vil den bli myk av seg selv.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Jeg bare vasker det på vanlig ullprogram med ullvaskemiddel... Også slenger jeg det i trommelen etterpå Det blir litt stvit i starten, men det mykner opp etterhvert...
temine Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Jeg vasker på vanlig ullprogram med ullshampo, men bruker ikke sentrifuge. Legger det over et flatt tørkestativ i dusjen ettersom det rinner en del i starten. Skinnet under bli litt hardere med en gang, men er bare å bøye litt på skinnet, så blir alt fint igjen:)
It's all about me Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg tar det på finvask med Milo. Synes sentrifugeringa er altfor dårlig på ullprogramet, tørker jo aldri. Litt stivt med en gang det tørker, men etter bittelite bruk er det like fint igjen. Trenger ikke børste eller noe.
Ranveig R Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Tar det i maskina på ullprogram (rulla med ullsida inn og skinnsida ut). Ullvaskemiddel. Tørkar det over badekarkanten, og børstar det litt når det er tørt, då blir det herlig fluffy igjen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 går helt greit å vaske våre skinn i maskinen på ullvask, gjort det maaaaange ganger da jenta vår pleier å hoste til hun kaster opp. Det blir litt stivt under som de fleste her nevner, men det blir fort mykt igjen. Har aldri børstet vår, det er korthåret. De langhårete tror jeg bør børstes.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2010 Takk for svar! da skal jeg vaske gitt
Gjest mphs Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Jeg vasker det også på ullprogram 30 grader med parfymefti milo. Sentrifugerer det ekstra og strekker det ut før jeg tørker det flatt på tørkestativ. Har børster det lett før det tas i bruk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå