Gå til innhold

Når man gifter seg i hemmelighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke sier det i ettertid til andre enn foreldre og søsken, men lar ryktet gå.. Altså sånn at andre får vite det gjennom rykter, forventer man virkelig gaver da?

Jeg syns det høres så sært ut... Jeg mener at om man gifter seg på den måten er det fordi man ikke ønsker noe "oppstyr". Er jeg helt på jordet når jeg mener man ikke gir gave i slike tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave i et slikt tilfelle.

Skrevet

Hadde det vært familie eller nære venner så ville jeg kjøpt gave. Ikke noe stort, men en liten oppmerksomhet for å gratulere med giftemålet

Skrevet

Om søstra mi giftet seg sånn, ville hun fått samme gave som om hun giftet seg på et annet vis. Hadde det derimot vært nabo jenta så hadde jeg sikkert ikke kjøpt noe.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt gave, men hadde gratulert neste gang jeg traff på dem. Men jeg har også vært borti noen som ble snurt fordi de ikke fikk gaver etter at de giftet seg uten å si det til andre enn de som var forlovere. Ikke engang de voksne barna fikk vite noe før i ettertid... Vil man ha gaver, så får man gifte seg i "full offentlighet", spør du meg.

Skrevet

Hadde det vært nær familie ville jeg kjøpt gave. Var det bare bekjente ville jeg ikke kjøpt gave.

Skrevet

Jeg har flere venninner som har gjort dette. De har slettes ikke forventet noe, men selvfølgelig har vi gitt dem gaver.

Skrevet

Ja men fortalte de deg det etterpå, at de hadde giftet seg? Eller fant du det ut på annet vis?

HI

Skrevet

Vi gjorde det sånn, og fortalte det bare til nærmeste familie og de beste vennene våre etterpå, alle andre fikk vite det gjennom jungeltelegrafen. Vi forventet absolutt ikke gaver!

Fikk noen gaver likevel da, noe vi ble veldig glad for, men overhodet ikke hadde blitt skuffet eller sure om vi ikke hadde fått.

Skrevet

Jeg ville ikke gitt gave med mindre det var familien min (mamma,pappa,bror,søster,foreldra til samboeren min).

Skrevet

Familie og gode venner hadde fått gave.

Skrevet

Hvis de gifter seg i hemmelighet og på toppen av det hele aldri forteller det (du får vite det pga rykter)..ehm, da er valget enkelt syns nå jeg. Da er det RART å forvente noe som helst. Skal en ha gaver så bør en jo feire sammen mener jeg da. Helt enig med deg HI!

Skrevet

Hi her.

Dette er ikke noe reelt tilfelle altså. :)

Vi hadde bare en diskusjon angående dette. "Alle" kjenner jo noen som har gjort det på denne måten og så ble det litt diskusjon om det med gaver. Var noen som mente at brudeparene forventet seg gaver selv om de ikke fortalte det til andre enn den aller nærmeste familien. Litt sånn at når man fant ut at de hadde giftet seg så forventet de gaver av deg fordi du skulle vise at de var glad på deres vegne. (Det ble en lang setning...)

Men ser at jeg er ikke alene om tankegangen min. :)

Skrevet

Gave? Selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...