Gå til innhold

Endring av mensen etter fødsel...flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler mensen har endret seg. Både hvordan den starter, blødning og menssmerter. Lurer på om jeg har begynt å få vondt i ryggen i forbindelse med mensen. Aldri hatt det før, hadde da bare vondt foran i magen, nå har jeg begge deler.

Får da sånn skikkelig vondt i ryggen i en ukes tid, sånn stiv og støl, hmm rart. 6 mnd siden fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen min forandret seg også veldig etter fødsel, men jeg tror kanskje det kan ha noe med at før jeg prøvde å bli gravid gikk jeg på p-piller i mange år, og den gjør noe med mensen. Jeg blødde da lite, hadde mensen kun 3-4 dager og hadde ikke menssmerter. Når jeg fikk tilbake mensen nå, så blødde jeg i 7 dager, og jeg blødde så mye så jeg måtte opp på natten og skifte minst en gang, og jeg hadde i tillegg menssmerter. Nå har jeg begynt på p-piller igjen, og nå mensen tilbake til det den var tidligere:)

Skrevet

Hos meg har det forandret seg veldig, men er fremdeles i forandring så jeg håper det blir bedre..

Jenta mi er nå 13 mnd og jeg har hatt regelmessig mens siden november. Jeg har fått intense eggeløsningsmerter som jeg aldri har hatt før, i tillegg blør jeg veldig mye mer enn jeg har gjort før også. Men det mest irriterende er at nå varer det lenger, kan vare opptil 1,5 uke :(

Håper virkelig det forandrer seg og blir mer likt til tidligere etterhvert. Jeg ammer fremdeles 2-3 ganger i døgnet og har hørt det tar flere måneder etter ammeslutt før hormonene er stabile og mensen funnet ut hvordan den skal være etter svangerskap og fødsel.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Har forandret seg her også.

Hadde 28 dagers syklus før, 31 dager nå. Hehe, gikk flere måneder der jeg hver eneste gang var livredd jeg var gravid fordi mensen var forsinka. Så sjekket jeg kalenderen og så at det etter nr 2 plutselig hadde blitt 31 dager mellom hver gang=)

Blør også mer, føler jeg, men bare annenhver gang av en eller annen merkelig grunn. har også bare menssmerter annenhver måned... Hva i all verden kan det skyldes da?!?

Skrevet

Forandra seg mye her også. Har nå mens nr tre etter fødsel for 11 mnd siden.

Blør mye mer enn før, og det varer lenger. Ikke så mye mer vondt enn tidligere.

Men denne gangen ser det ut til at det endrer seg litt fra de to første gangene igjen. Blødd litt mindre denne gangen, så mulig det begynner å gå tilbake til det normale etterhvert. Er litt usikker på hvor mange dager det er mellom nå, for har ikke tenkt på å skrive opp før denne gangen. Men hadde syklus på over 30 dager før svangerskapet også.

Skrevet

Stor endring her og.

I "gamle dagar" (før 2 svangerskap m/minipiller mellom) var eg ganske regelmessig på 28-29 dagar, veldig vondt i magen dei to første dagane, blødde litt i 5-6 dagar.

No er eg ganske regelmessig igjen, men på berre 25-26 dagar. Har ikkje vondt i magen lenger, men i ryggen nokre dagar før. Blør meir dei par første dagane, men er ferdig etter ca 4 dagar.

Skrevet

Ranveig R du så rart dette med ryggen.

Jeg har nå hatt mensen 3 ganger etter fødsel for 6 mnd siden. De to siste gangene har jeg fått skikkelig vondt i ryggen 1 uke før, som varer et par dager etter mensen kom. Forrige gang var det så ille, at jeg bestilte time til manuellterapaut til meg selv. Var litt skjev i bekkenet og han knakk opp litt. Ble bedre etter et par dager, og så helt borte. Hadde akkurat fått mensen da jeg var hos han.

Men jaggu kom ryggsmertene tilbake for 1 uke siden, fikk mensen for 2 dager siden, og begynner å bli bedre... merkelig. Jeg har aldri før forstått hva folk som har menssmerter i ryggen har snakket om, har bare hatt det i magen jeg ;) Men nå har jeg begge deler, flott!!

Skrevet

De første var kraftigere enn vanlig.

Anbefaler deg å trene. Det reduserer smertene. Kom deg ut på tur når det river som værst. Det gjør det bedre etterpå

Skrevet

Jeg prøver å trene 4 ganger i uka nå, så hjelper på det altså, men er de ryggsmertene som er kjiipe. Men men sålenge det bare varer 1 ukes tid kan man jo leve med det, men syns det er så rart!

Skrevet

Min mens er også forandret etter fødsel, (9mnd siden nå)

Jeg har aldri hatt mens smerter før, men nå kjenner jeg litt murringer i rygg og nederst i magen ett par dager før jeg får mensen og når jeg har mensen, ikke så veldig vondt, men jeg kjenner det. Jeg blør også litt mer enn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...