Gå til innhold

hvem er den gjerrige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den som bruker 500 kr i bryllupsgave eller hun so mblir fornermer for at gaven er for liten? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fornermede. 500 kroner er da virkelig ikke en billig gave! Med mindre man er en bortskjemt sossedrittunge.

Skrevet

Den som blir fornærmet for at gaven er for liten.

Skrevet

Sistnevnte. 500 kr er da en grei gavesum det?

Skrevet

500,- er mer enn jeg ville gitt i bryllupsgave til de fleste....

Skrevet

Sistnevnte er bortskjemt.. Man bør være voksen nok til å være glad for at man faktisk får noe..

500kr er en grei sum for en bryllupsgave.

Skrevet

Helt klart den som blir fornærmet!

Men noen syns jo tydeligvis de kan forlange hva andre skal gi og hva som er akseptabel verdi.

En gave gis jo først og fremst fra hjertet, og jeg tenker i allefall at giveren har lagt ned omtanke i å finne på noe som h*n ønsker at jeg skal få. Prisen er mindre vesentlig da jeg går utifra at den som gir er i bedre stand enn meg til å bedømme hva h*n har råd til.

Skrevet

Giveren er ikke gjerrig, men mottakeren er grådig.

Skrevet

Vet du hva gjerrig betyr HI? Hvis mottakeren er misfornøyd så har det ikke noe med å være gjerrig...men grådig eller bortskjemt!

Å gi 500 kr i bryllupsgave er ikke gjerrig, og hvis mottaker er misfornøyd er hun bortskjemt og grådig.

Syns det er ekkelt når folk som tar gaver for gitt og i tillegg blir misfornøyde, fysj!

Skrevet

ja jeg vet, men etter noen komentarer så ble jeg rett og slett usikker..jeg synes 500 kr er en "råflott" gave, men det syntes ikke bruden! men det var jo greit å få bekrefta:-)

Skrevet

Bruden skal være glad for de gavene hun får. Har hun sagt at hun ikke synes det er nok? Hvem har gitt gaven, du eller noen andre? Jeg trodde man giftet seg for å bekrefte kjærligheten til hverandre og love hverandre evig troskap, ikke for å skrive regnskap over hvem som ga hvor mye i gave. Da har nok jenta feil fokus i livet...

Skrevet

500 kr er ikke en råflott gave, som du uttrykker det... Etter mitt skjønn er det vel heller en minimumssum. Men å uttrykke misnøye åpent er dårlig stil uansett.

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilke kretser man befinner seg i, hvor god økonomi man har og hvor nær relasjon man har til brudeparet. For mange er det råflott å spandere 500 kr på en gave, det betyr at man må forsake andre ting i hverdagen. For andre er det en dråpe i havet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...