Gå til innhold

Søke om navnet Ravn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare på om det går ann å søke om å få ha navn som egentlig ikke er lov å ha i norge lenger? For en del år siden så ble det jo ulovlig å kalle ungene sine opp etter dyr som Bjørn osv.. selv om det er maaange som hetter det siden loven ble gjort etter dette. Finnes det unntak? går det ann å søke om å få ha ett navn? Jeg har så utrolig lyst å kalle sønnen min for Ravn! Har sett at det finnes noen i norge som heter det (sikkert gamle eller godt voksne) så det kan da ikke være helt klin umulig å få bruke det navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestevenninna mi heter Ravn til etternavn. Så Ravn som fornavn høres litt snodig ut i mine ører

Skrevet

Kjenner en i begynnelsen av 20 årene som heter Ravn, så det kan ikke være helt umulig å få bruke det navnet. Er det virkelig ikke lov å bruke det som fornavn?

Skrevet

Nei i følge alle jeg har snakket med så er det strengt forbudt å kalle noen opp etter dyr :/ Isåfall så må det være sammen med noe annet som f.eks Bjørn- Torbjørn eller Ravn- Ravnhild eller noe slik. Ikke bare Bjørn eller Ravn. Idiotisk.

Skrevet

Tull. Det er fullt lov å kalle barna sine både Ravn, Hauk, Bjørn og Stein alt man lyster.

Skrevet

Man kan det om det ikke er eneste navn. Feks. Varg Andreas (som nabogutten heter)

Skrevet

Det er lov med dyrenavn.

Skrevet

Det stemmer ikke at disse navnene ikke er lov, det er bare å kalle ungen Bjørn, Jerv, Ravn, Ulv eller hva du lyster.

Jeg kjenner for øvrig en liten Ravn, han er under skolealder og foreldrene måtte ikke søke om noe som helst.

Skrevet

Det er da vel lov å kalle ungen sin for Bjørn?? Jeg har ikke hørt om den loven..

Skrevet

Jeg kjenner en Ravn på 4 år

Skrevet

Da er det ikke den samme gutten, så da finnes det i hvert fall to småttiser som heter Ravn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...