Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Er det urimelig av meg å være motvillig til å la henne sitte barnevakt i mitt hjem mens ungen sover? Hun har aldri vært på besøk før. For øvrig får hun passe ungen hjemme hos seg når hun vil og det passer. Ungen er 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 hvorfor ikke? Hadde vel vært verre å levere han til henne og at hun passer han et annet sted enn hjemme hos dere? Kan jo være tusen grunner til at hun ikke har sett ungen mer enn tre ganger. Han er uansett så liten at han driter i hvem som gir han flaska hvis han våkner om natta..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Ser du misforstår meg litt, 17:55. Hun har møtt ungen flere ganger, men hun har bare møtt MEG tre ganger. Når hun har passet ungen hjemme hos seg, har det vært sammen med faren, ikke alene (som jeg vet om i hvert fall). Jeg er uvillig til å gi henne "frie tøyler" i mitt hjem. Jeg kjenner ikke dama og aner ikke hva hun kan finne på hjemme hos meg mens jeg ikke er der. Jeg liker ikke tanken på at hun finner mappa med regninger, selvangivelser osv, og jeg liker ikke tanken på at hun befinner seg inne på mitt soverom. Så igjen er spørsmålet: Er det urimelig? Det passer ikke sånn at hun kan passe ungen hjemme hos seg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Aha, sånn ja. Man antar jo at farmor er den samme som svigermor når det ikke er presisert:) Jeg ville ikke hatt henne til å sitte barnevakt hjemme hos meg, nei:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Det hadde heller ikke jeg gjort. Selv når jeg kjenner farmor til sønnen min veldig godt, og har en fin forhold til henne. Heller bedre at dem overnatter hos henne.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Åh, ja, jeg og faren til barnet er ikke sammen, det skulle jeg kanskje sagt =) Fint å se at jeg ikke er helt på tur her. Er bare litt usikker på hvordan jeg skal få sagt det til henne. Bf har nemlig allerede avtalt at hun skal komme, selv om jeg sa at han ikke skulle gjøre det... HI.
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Skjønner ikke helt problemet jeg. Med mindre du har grunn til å tro at farmor er av den snokete typen. Jeg hadde blitt sjeleglad for at noen var villige til å avlaste meg litt :-) Man har forøvrig ingen garanti for hva en barnevakt finner på uansett hvor godt man kjenner de. Men jeg velger å tro det beste om folk inntil det motsatte er bevist.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville ikke gjort det. Jeg ville ikke engang latt "svigermor"\farmor til barnet komme og passe ungen min selv om jeg har møtt henne MANGE ganger.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Det ble noe sånt som "Jeg trenger ikke barnevakt likevel, men takk for at du stiller opp". Jeg blir heller hjemme HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå