Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har en relativt krevende mellomleder i en ganske stor bedrift og yter mye mer enn jeg får betalt for. Har nokså dårlig lønn i forhold til innsatsen og utdannelsen, men har det til gjengjeld veldig fleksibelt mht arbeidstid osv (en avtale mellom meg og min nærmeste overordnede). Jeg er syk en sjelden gang innimellom og arbeider da som oftest hjemmefra deler av dagen (det jeg orker). Tilfeldigvis har jeg ei venninne som jobber på lønningskontoret i bedriften og etter at jeg har vært hjemme en dag kommer hun stadig med spørsmål om egenmelding. Jeg har imidlertid avtalt med min sjef at vi ikke bryr oss om egenmelding dersom det er snakk om en dag og jeg jobber det jeg klarer hjemmefra. Hva tenker dere om dette? Jeg blir irritert på dette maset fra min venninne, da jeg ikke mener det er hennes sak. Ingen andre på samme nivå som meg leverer egenmelding, det er jeg ganske sikker på. Alle disse er også veldig fleksible og yter mye mer enn nødvendig i forhold til jobben.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Har en relativt krevende mellomlederstilling skulle det stå.... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Hva er grunnen til at du ikke leverer egenmelding da? Skjønner ikke problemet jeg..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Bedriften er egentlig forpliktet til å føre fraværstattestikk. Det er sansynlig vis din veninnes oppgave. Hvis det blir kontroll fra arbeidstilsynet og problemer med denne praksissen kan det være hun som får "skylden". Hun er sansynlig vis pålakt å kreve at egenmeldingene fylles ut.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Joda, jeg ser den, men hvor katolsk skal man egentlig være, dersom jeg som sagt jobber hjemmefra? Er jo en vinn-vinn situasjon for både meg og bedriften det... Hadde jeg holdt sengen i flere dager og ikke kunne svart på telefon og e-post, hadde jeg levert egenmelding.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Kanskje din sjef skal snakke med mellomleder??? Eller så sier du at du har en avtale med sjefen din angående akkurat dette, og hvis hun vil vite mer kan hun snakke med han.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 tenk om det var du som måtte levere halvok arbeid pga manglende dokumentasjon. Det skal registreres det ansatte er borte pga sykdom, det er en plikt de personalansvarlige har og det er rett og slett litt teit av det å ikke ville levere egenmelding når du er syk. Hvorfor har du bestemt deg for at de andre mellomlederene ikke trenger å levere? Kanskje hun spør de og, og de er like vanskelige som deg. Er det så vanskelig å følge reglene, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Jeg lurer også på, hvorfor leverer du ikke egenmelding? Du eller bedriften taper vel ikke noe på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå