Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 hva er symptomene på sv.forgiftning? jeg er 16+1 og blir plutselig veldig svak,skjelver,varm/kald om hverandre.. er dette noen symptomer? i mitt første sv.skap ble jeg også plutselig veldig svak.. men da var det at jeg hadde for lav blodprosent... jeg tok jerntabl.og det gikk over nesten med en gang.. spiste også masse mat samtidig den gang.. feks idag sto jeg opp, tok jerntabl, spiste og var helt fin.. plutselig på 10 sek skjedde det jeg tenker kanskje kan være symptomer på sv.forgiftning(ovenfor), samtidig som jeg ble veldig svimmel og nesten besvimte? dette var i formiddag.. noen med råd?
Gjest ->>- Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg synes ikke det du beskriver høres ut som svangerskapsforgiftning. Det er ikke helt uvanlig å oppleve svimmelhetsanfall, kaldsvetting etc. under svangerskap. Ofte er dette blodtrykksrelatert. MEN: mistenker du svangerskapsforgiftning skal du selvsagt ta kontakt med helsepersonell og ikke høre på meg eller noen andre her.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Høyt bloddtrykk og proteiner i urin, store ødemer, vondt øverst i magen, hodepine etc. Jeg fikk alvorlig forgiftning og ungene måtte ut i uke 26. Jeg besvimte nesten hver dag frem til uke 20. Hør med legen du, vanskelig å si når jeg ikke vet tilstanden din ellers.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 17:50 : Det stemmer ikke helt. Det er ikke vanlig å få det før uke 20, men ingen regel uten unntak og gravide som har hatt høyt blodtrykk før, som har en kronisk nyresykdom, som har diabetes, som er overvektig eller over 40år, som er gravid med tvillinger eller som har hatt svangerskapsforgiftning i et tidligere svangerskap kan oppleve å få SF tidligere enn uke 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå