Gå til innhold

Dårlig grunn til å slå opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "kjære" er den mest giddesløse personen jeg vet om..

Han jobber ikke, vil bare spille spill. Vi leier en liten leilighet nå.

Min fremtidsdrøm er jo at både han og jeg skal få oss skikkelige jobber, ta opp lån og kjøpe oss hus. Men jeg vet at det aldri skjer med han.. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker du han? Hvorfor kommer han seg ikke ut i jobb? Har dere barn, ser du en fremtid med han og barn?

Vet ikke om jeg kunne levd sånn, nei. Men elsker du fyren, så er det kanskje litt vanskelig å slå opp. Hvorfor jobber ikke du? Er dette noe dere kan jobbe med, snakke sammen om og finne ut hva den andre vil med livet sitt?

Skrevet

Vi har et barn under 1 år. Jeg jobber ikke nå fordi jeg er hjemme med barnet. Han jobber ikke fordi han fikk sparken, og gidder ikke lete etter ny jobb. Jeg rakk aldri å få ferdig utdanning før barnet kom til. Jeg vet ikke om jeg elsker han, eller om jeg bare er "avhengig" siden jeg har vært med han stort sett hver dag i 4 år.

Skrevet

Prøv deg alene da, be han ordne opp, fikse seg en jobb og du fullfører utdanninga di fra høsten av. Så ser dere over tid om dere vil være i ett forhold likevel eller om dere har det bedre hver for dere.

Skrevet

Tiltaksløse personer er det verste jeg vet og jeg hadde seriøst gått på veggen om jeg skulle vært sammen, og bodd, med en slik person.

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre, men jeg hadde gjort det slutt. Får makk av personer som ikke gidder noe og som er lat!

Skrevet

Det høres ikke ut som dette forholdet har noen framtid. Da er det bedre å avslutte det jo før jo heller, så du kommer i gang med å leve det livet du ønsker deg.

Å ofre seg for en du tror du kanskje elsker, fører bare til ulykke for begge parter pluss eventuelle barn.

Det er mange måter å være glad i folk på, men du skal ikke dele livet ditt med alle du forelsker deg i.

For å få til et samliv som varer, må det bygges på gjensidig respekt, tillit og at de to har samme mål for samlivet.

Det virker ikke som du har truffet han du skal dele livet med enda, rett og slett.

Lykke til med å finne han som vil det samme som du vil!

Skrevet

Sett dere rolig ned og prat sammen. Lag gjerne litt god mat og si du har lyst å prate med ham om situasjonen og litt om hva dere tenker om fremtiden. Hvis han ikke er interessert i det, da er han dessverre ikke noe å satse videre på. Men jeg er sikker på at han vil det beste for deres lille familie, han er kanskje sliten og deprimert og trenger litt oppmuntring, og det kan du fortelle han at du også gjør ;))) Lykke til.

Hilsen voksen balansert 3 barns mor som snakker rett fra levra :)

Skrevet

Når dere har barn skylder dere faktisk det barnet å prøve å finne ut av dette. Jeg synes ikke dette er grunn til å gjøre barnet deres til skilsmissebarn. Hvertfall ikke uten å snakke med ham om dette. Høres for meg ut som du ikke har snakket med ham om det, og det synes jeg er første prioritering. Hvis det ikke funker å snakke bare dere to, må dere gå til en profesjonell.

MAn skal faktisk måtte ofre seg litt for felles barn. Jeg synes det er alt for lett å gå fra hverandre i dag. Med en gang man ikke har det helt som plommen i egget velger man å gå. Når man har barn sammen er dette veldig uheldig. Selvsagt med forbehold om vold osv.

Skrevet

En prat kan jo være på sin plass.

MEN ,jeg ville først funnet ut hvilken følelser ejg hadde for denne mannen.

Om du er i tvil om du elsker ham,eller bare er med ham av gammel vane ,så vil jeg tror at du ikke direkte elsker ham. ;)

Og ikke hold sammen bare pga barnet.

En ulykkelig mamma er ingen god mamma.

Da vil dere to få det myyye bedre sammen alene. :)

og pappa kan kose seg med barnet når det er pappatid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...