Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Ser yngre ut enn alder tilsier (39-40), og mannen min vil ha flere barn. Har en 3-åring og en 5-åring + ei på 19. Vet om flere som er godt over 40 som har planer. er egentlig ferdig men.....
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Har du overskudd og helse til å gå gjennom småbarnstiden da? Ungen skal jo følges opp de neste 20årene.. Og da er jo både du og mannen din godt voksne. Du går jo nesten av med pensjon før barnet er voksent, og flyttet for seg selv.. Noen 45åringer er jo nær døden når de er "så gamle", mens andre igjen er mer spreke enn 20åringer.. Det kommer jo helt an på deg, og mannen din..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Hvor gammel er mannen din? Og hvordan er helsen din?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Alder er ofte kun et tall. Man kan være gammel og skrall som 35 og man kan være frisk og rask som 55. Så om dere har overskudd, er friske og får det til å klaffe med et barn til så kjør på. Lykke til;-D
Gjest sug lut Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Samme hvordan du ser ut, vel? Har du lyst og fysikk og kapasitet ser jeg ikke noe problem med det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Min egen mor er 43 år, selv er jeg 24 og har et barn på 2. Min søster på 22 har et barn på fem mnd. Og så har vi to småbrødre til. Min far er 45 og har i tilegg til oss tre eldste (som er helsøsken, sistegutten til mor er 12 år og med nåværende mann) to barn på 7 og 5 år med nåværende kone. Litt innviklet. Men for å svare på ditt spørmsål skal jeg først frem til at, jeg ser ikke på noen av mine foreldre eller deres ektemaker som gammle selv om de enda har barn i barneskolen og i barnehage (til sommeren). Men, jeg ser heller ikke for meg noen av dem som babyforeldre i deres alder.. De klarer seg utmerket med barn i barneskolen og barnehagen, og har selvfølgelig et fantastisk øye til sine to barnebarn. For meg og min søster ser de ut som verdens mest naturligste _besteforeldre_... Smårollingen og babyen hadde ikke vært like naturlig om det skulle vært deres. Våre halvsøsken elsker å være unge tanter og onkler! Altså, alt fungerer veldig greit i min familie med mine, dine og våre barn. Hel-/halvsøsken. Og kona til far var faktisk 38 når hun fikk første dattra deres på 7. Jeg syns nok at 45 år er forsent for et siste bonusbarn ja! Ikke bare pga din egen alder, men også pga alle farene og komplikasjonene for det ufødte barnet. Husk at det er en tid for alt her i livet... Når "babysyken" melder seg for fult, kan dere heller håpe på barnebarn. Det er en tid for alt, og livet følger nok den biologiske klokka! Man kan ikke få alt man ønsker seg når ikke tiden (eller annet som penger, ressurser etc) strekker til! :-) Håper din mann også tar til fornuft.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Er vel bare du som kan avgjøre det, forskjell på 45-åringer. Min mor er 46, og hun er like sprek som meg på 23. Og så kjenner jeg damer på 45 som er halvdaue. Om du har energi og helse til det, og har lyst på flere, er det vel bare å sette igang.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Er både enig og uenig med svarene jeg har fått Gubben min er 47 og trener og er spenstig, sånn Robbie Williams-type. Alderen tilsier vel at vi burde være ferdig, men jeg har faktisk ennå mere energi nå enn jeg hadde da jeg var 29 og var aleine med en datter. Nå har vi det økonomisk bra, er nyutdannet ingeniør, etter mange år i helsevesenet som legesekretær, men jeg trenger faktisk ikke å jobbe. Hoppla
Gjest ->>- Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Får dere det til, så kjør på. Men sannsynligheten for at du har nedsatt fertilitet er jo stor.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Skulle egentlig bare høre hva folk mente Gubben tuller og "maser", pluss at noen andre mødre i barnehagen til gutta mine, sier at jeg skal sette igang nå, så er jeg ennå 45 før barnet kommer. Kan fortelle at min farmor var 47 og mormor var 45 da de fikk sitt siste barn, og alle er friske spreke folk. Og se bare på Bree i frustrerte fruer, hun var da sannelig 45+ da hun fikk sine to førstefødte. Men, man er heldig som har fått 3 friske vakre barn, så jeg får glede meg over dem istedet. Men skulle det skje, så er jeg imot abort, så lenge det ikke er fare for liv og helse. Klemz fra 65-modell
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Kjør på sier jeg bare! Min mann er 46, men er sprek som en 20-åring. Godt trent og en sterk helse. Jeg blir 34 til sommeren. Er nå 23 uker på vei (mista en i uke 14) Vi har 2 tenåringsbarn fra før som gleder seg masse. Føler jeg gleder meg ekstra mye denne gangen. Vi kan nesten ikke vente til lillegutt kommer. Masse lykke til. Håper det klaffer raskt for dere!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Ps, mente vi har 2 tenåringsbarn hver fra før så dette blir vår første sammen (bortsett fra den som døde)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #14 Skrevet 26. mars 2010 min mor var 43 da hun fikk siste... Fungerer fint det
Dunder Skrevet 26. mars 2010 #15 Skrevet 26. mars 2010 Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre at du ser ung ut og at mannen din ligner på Robbie Williams.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #17 Skrevet 26. mars 2010 For mange er det vanskelig å bli gravid når man blir såpass gammel, men hvis det går gret tror jeg ikke småbarnstiden vil være noe spessielt problem. Keg var selv 40 da jeg fikk min siste og har ikke hat støre problemer enn de som var halvparten så gammle (med mindre de klager veldig mye på ting som ikke er noe problem i virkeligheten). Det jeg imidlertid er spent på er hvordan det blir å være tennåringsmor. Da kommer jeg til å være i midten av femtiårene. Det er ikke sikkert jeg er like sprek da, men jeg kjenner flere som har så gammle foreldre. De har likevel har en god og trygg oppvekst. Jeg tror i hvertfal den store bøygen blir å bli gravid ogklare å bære frem barnet. Om det går ordner resten seg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #18 Skrevet 26. mars 2010 hadde jeg kunnet velge,så ville ikke jeg fått barn så sent. jeg fikk min siste når jeg fylte 40, og synes det er i det seneste laget. ikke pga helse eller slikt, men når en har som meg, fått unger fra jeg var 19 og opp til nesten 40, så vil det jo si seg selv at jeg har ikke hatt noe særlig tid uten småbarn. Jeg synes alle fortjener å få noen år alene, før en blir for gammel til å ikke kunne gjøre noe. må jo være godt å slippe småbarnsansvar. men jeg ville aldri bytet bort barna mine, de jeg har fått,de har jeg fått,og skal ta vare på. men jeg gleder meg om en sånn 15 års tid....tid til meg og mannen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå