Gå til innhold

hvor mange og hvor lange lurer har deres små på dagtid??


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

her er det natt fra 19-19.30 til 6.30-7. På dagtid varierer det fra ca 45minx2 til en lur på 1-1,5 time. Men hvis vi feks er ute på noe, kjører bil, triller osv, så blir det gjerne mer siden han sovner når det er bevegelse.

 

Han er ikke noe særlig sutrete, men hadde likevel trodd at han trengte mer søvn?

 

(regner forresten med at han kommer til å sove mer når han begynner i bhg, siden han sikkert blir mer sliten da...? feks 2 lurer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 2 lurer i løpet av dagen! En i 9-tiden, og en i 13-tiden. De varer ca en time hver, men det varierer. Og så er det natta mellom 19-06 sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger seg 7 og står opp 6.30 - 7.

Sover 2 -3 ganger på dagen, kommer litt ann på hvor lenge han sover.

Er det bare 1/2 time, så blir det 3 ganger.

Men er det 1 time ca så blir det 2 ganger, han trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger seg ca 22- 09

 

1100 sover i ca en time

1500 sover i ca 1 time

1800 sover ca 1 time

 

men det varierer veldig. Noen ganger er det lengre, men i dag har han sovet ca 3kvarter til sammen.

 

Men han er ikke sutrete, men trøtt noen ganger. tar seg 5 min på øye så er det på`n igjen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det natt 19.00 og står opp 06.30/07.00. Tar en lur på ca. 1,5 time fra 10.00 av...og en ny lur på en time fra 15-16.00. Sliter litt med den siste luren da det ikke alltid er like inntressant å sove tydeligvis...når er det vanlig med kun 1 hvil igrunnen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som oftest 2 alt fra 30 min til 2 timer. Om første er lang blir ofte andre kort og motsatt. Noen dager blir han ikke trøtt nok til å sove en lur nr 2 før det er for sent å legge han (dersom vi skal få han i seng til kvelden).

 

Forøvrig har det begynt å bli mye mer gøy å reise seg opp i senga enn å legge seg til å sove. Uansett hvor trøtt han er. Så må som regel inn noen ganger og legge han ned. Heldigvis gjør han ikke det på kvelden enn så lenge, bare på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det natta fra 19- 07/08..

Har to lurer ila dagen somoftest, den første på ca 45 min den andre på 1- 1 1/2 time! =)

 

Så lenge de søte små ikke viser tegn på at de trenger mer søvn tenker jeg de får nok.. du som kjenner barnet ditt best og ser hva han trenger! Men skjønner jo tankegangen din da ;) Det endrer seg så fort synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...