Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Kommer nettopp fra jordmor og har fått vite at jeg har litt lavere symfysemål enn normalt (nedenfor det grønne feltet.) Kan godt ha med at hun har kommet seg godt ned i bekkenet og festet hodet som jordmor sier, men jeg tenker fortsatt litt på hvorfor SF-målet har flatet helt ut på de to siste kontrollene. Kjenner veldig godt med liv, så hvis det hadde feilet barnet noe så ville hun vel kanskje ikke orket så mye sprell? Er det flere som har fått denne beskjeden, og ble dere sent til ekstra kontroll på sykehuset?
noninona Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Hei tjukkemagen, Tror det var en tråd på dette i går eller noe sånt. I begge mine svangerskap har jeg hatt lave SF-mål og avflatende kurve på slutten. Ved alle hensvisningene har legen valgt å kalle meg inn til ny vurdering etter ca 1 uke, før jeg fikk henvisning videre. I det første svangerskapet gjorde de ingen ting selv om de på kontroll på termindato fant fostervann i nedre grense for normalt. Jeg fikk beskjed om ny overtidskontroll etter 10 dager, men da var fødselen i gang så den slapp jeg unna :-) I dette svangerskapet er jeg henvist to ganger pga lavt & avflatende SF-mål. Første gang i uke 33. De fant normal mengde fostervann og -6% vekstavvik. Fikk beskjed om å fortsette oppfølging hos fastlegen. Fikk ny henvisning i uke 37. Fant nok en gang normal mengde fostervann og -10% vekstavvik. Blir etter dette fulgt opp på sykehuset med ny oppfølgingstime i uke 39 (dvs neste uke) og og uke 40. Mulig jeg blir igangsatt om ikke fødselen starter av seg selv etter termin. Jeg gikk som sagt 10 dager over termin sist i 2008 og fødte en skjønn liten jente på 3160g og som var 50cm lang. Tror jeg bærer babyer slik at magen er liten og en fødselsvekst på rundt 3 kg er ikke meg i mot, kjekk at de ikke er så store når de skal ut! Lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå