Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ammer min sønn på strax 4 mnd. Går fint det, men ammer veldig ofte. Han er en lang og stor normalvektig gutt.. Var 4 kg når han ble født, og nå er han 7 kg. Saken er det at jeg begynner å lure på om jeg heller skal gi han MME ? Fordi...Når jeg ammer så må han ha mat hver andre time på dagen Og hver (!!!!) time på natt ! Har gitt han en solid flaske MME på kvelden nå, og da sover han i 5 timer i strekk. God og mett. Og altså når han får pupp så er han bare mett i 1 time, Og det er IKKE bare kos med puppen, han spiser som en ulv ! Jeg tror at om jeg hadde bare gitt han MME. Så hadde han blitt gladere og jeg blitt gladere, Og storesøster og samboer også blitt gladere, MEN så er det denne samvittigheten :/ Jeg ammet storesøsteren hans i et og et halvt år ! Da blir det jo "urettferdig" at han blir ammet bare i 4/5 mnd.. ÅÅÅ.. og de på helsestasjonen sier jo sikkert bare. : fortsett og amme. Ikke gi opp. Kanskje mest riktig det, ELLER? Hilsen Trøtt og Frustrert amme-mamma.
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville nok ha gitt ham en midtpådagen-flaske med mme også. Klart hs ikke ser problemet med at du har et barn limt til puppen, det er jo ikke hun som får søvnmangel og blir utslitt. (evt må være sulten så ofte) Delamming er også bra! Da får han fortsatt antistoffer og alt det sunne, fine i morsmelken og får i tillegg bli mett:) Det er heldigvis ikke så lenge til han kan få noen litt mer solide måltider og da får du kanskje lov til å sove natta gjennom igjen:)
Beklager - Dysleksi Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Det er ikke sikker du klarer å produsere nok melk denne gangen. Da er det vel bedre at sønnen din får mme. Ikke ha dårligsamvitighet for det. Konsentrer deg om å være en god mor, og bruk energien din på det. Dårlig samvittighet er bortkatet energi.
Erle79 Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Kjære deg, kjør på med flaske! Amming er kjempeflott dersom det fungerer for mor og barn, men det kan også være helt fullstendig ødeleggende dersom noe skjærer seg. Jeg hadde kjempeproblemer forrige gang, og ødela hele barseltiden med å forsøke å få til ammingen. Ikke la noen gi deg dårlig samvittighet fordi om du sper på med litt flaske...
mammaen til Odin Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Delamming tror eg er tingen for deg. Gjør som hun ene over her sier, og gi han 1 flaske midt på dagen, og en flaske før natten. Dersom man ikke får mere søvn enn du har fått om natten blir man DESPERAT! Og da fungerer man ikke godt nok for babyen sin. Flaske er ikke verdens undergang LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 å takk for svar damer! Trodde jeg skulle få svar som : dettte må du da regne med når du har valgt å få baby ! osv. Men HVER time er litt i drøyeste laget, ikke bare for meg men også resten av familien. Syns foresten også melken min er alt for blå i fargen. Forrige gang så var den gul nærmest. Og dattra mi var en tjukk liten plugg som jeg fullammet i 6 mnd. Denne gangen er den blå/lilla, nesten gjennomsiktig. Hmm. Jeg er slank, og veier like mye nå som under sist amming. Har lyst til å fortsette å amme litt, kanskje en kosestund om dagen. Eller noe.. Redd for at familie og venner kommer til å synes det er dumt å slutte å amme med "vilje ". *fremdeles usikker* Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå