Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ser på meg selv som en mor som ikke har noe imot at andre barn spiser her hjemme hos oss hvis me har nok mat til det osv. Å det hender ofte at vi har flere til mat eller lunsj her spes. i helgene. Men så har min mann en kamerat som kommer ofte litt seinere gjerne rett etter middag osv å spes. rett før barnetv. på lørdagene (han er ikke aleine med sønnen sin de bor i nabolaget) Å dette er greit men det hender veldig ofte at mine barn må da dele lørdagsgodtet sitt med denne gutten, og av og til er det greit å dele men det er ikke altid de passer å da får ikke mine det før de disse har dratt gjerne i halv åtte tiden osv. Men saken er at hver gang denne gutten er på besøk er det mas om mat, jeg er sulten jeg, er det noe å spise her, jeg ser epler osv. Å dette begynner å bli ganske irriterende synes jeg, greit av og til men ikke hver eneste gang. Våre barn får veldig skjeldent noe der borte, en rosineske eller noe slikt. Men det er ikke det at våre barn trenger å få noe når han får hos oss men det begynner å bli en prinsip sak, er så lei av dette maset, jeg er nok hushjelp til mine barn enn at han skal begynne også. Ingen av de andre barna maser slikt, gøyere å gi noe bort når det ikke er mas om det heile tiden. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Når det er så dårlig språk i et innlegg tenker jeg automatisk at det må være tull... I tilfelle dette er seriøst: Si at det ikke passer å komme på besøk i den tiden.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Hi her, sorry da for at det gikk litt fort i svingene her. Men det er sant, å ja jeg skriver feil, noen er ordblinde beklager det.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Du må bare si at det ikke passer at de kommer bort..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Greia er at de kommer inn døra her, så kler gutten av seg , da spør pappan om det er greit, kan jo ikke si nei da. Liker gutten godt men liker bare ikke å bli sett på som en forings stasjon. Prøvd å si nei til mat osv, men han bare forsetter, å mine barn skal jo ete etter barnetv. Føler meg litt slem , men synes ikke det er riktig at jeg skal gi denne ungen mat støt. Hadde de hatt dårlig råd hadde det vært en annen sak men det har de IKKE, bedre råd enn oss. å nei er ikke sjalu på det, men det er litt prinsip.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville sagt til denne faren at på lørdager er det helt greit med besøk fram TIL barne-tv. Når det starter så vil dere ha litt privat tid i fred & ro som en familie. Dette er slett ikke noe rart - sånn hadde vi det da jeg vokste opp. Og hjemme hos oss stod dørene stor sett åpne for alle venner (barn eller voksne) så og si døgnet rundt. Men lørdagskvelden var "hellig". Hvis faren ikke respekterer dette, så ville jeg stilt meg i døra neste gang de kom på lørdagsettermiddag slik at poden ikke bare kunne løpe inn, også ville jeg gjentatt budskapet. "Det passer dessverre ikke nå. Ungene skal se på barne-tv, og deretter skal vi spise". Jeg hadde ikke hatt noe vanskeligheter med å gjennomføre dette i allefall, og jeg er ikke gjerrig eller kjiip av meg. Tvert imot. Men skjønner godt at dette har blitt et irritasjonsmoment for deg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Takk det var et godt tips, synes det er koslig å ha besøk men som du sier ikke til alle døgnes tider. Da skal jeg gjøre dette neste gang å si enda klarer til min mann at det er slik jeg føler det, å da kasnkje det blir litt lettere å gjennomføre det når han skjønner hvorfor jeg blir litt oppgitt etter at de har vært her. Men at de er velkommen alle de andre dagene i uka men lørdag er det godt å være bare oss. Ungene blir litt irritert også når de må vente med lørdagsgodtet sitt, ikke at de ikke vil dele men de får bare 4 ting hver (småting som de har plukket ut selv) å da er det litt dumt at de må dele ofte eller evt vente. Hadde det vært en gang i mnd eller noe men når det nesten er annen hver uke skjønner jeg mine barn også
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Hvis det er slik hadde jeg gitt barna mine godtere og sagt KLART ifra til gutten som er på besøk, det er desverre ikke nok til deg. Hvis du vil også ha godter kan du gå hjem til deg selv å hente. Og hvis han hadde sagt at han ikke hadde godter hjemme så hadde jeg sagt at da får han sitte å se barnetv her uten godter. Han målære seg at han ikke alltid kan få av dere. Si klart i fra, er det eneste som hjelper i slike situasjoner. Hvis min datter har to venner på besøk og vi ikke har nok til begge så får ingen av de, da må de gå hjem til seg selv eller sitte her uten.
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Hvis det er stadig at denne gutten er på besøk på lørdager så ville jeg nok snakket med faren hans og forklart at han burde ha med lørdagsgodt til gutten sin selv.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Selvfølgelig er dette noe du skal ta opp med faren til gutten!! Gutten selv ska slippe å få beskjed om å gå hjem å hente sitt eget lørdagsgodt synes jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå