Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vist påvist at vi mennesker er lik dyrene ang dette at vi trenger ro for å sette igang en fødsel..Mye stress og hastverk kan bare holde kroppen i utsettelses-modus.Derfor blir det sånn for de fleste som prøver alle kjerringrådene, sa min jordmor.

Hun anbefalte mye ro,god mat og kos med pappan.Massasje av hender,føtter ryggrad,berøring i det heletatt utløser et kjærlighetshormon som ofte får igang en fødsel når det utføres av pappa`n....:)))Latter kan også ha stor betydning!

Er noen uker igjen for oss, men tenkte det var et tips til dere som er nære termin:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gode råd=) Skal jeg tenke på hvertfall!

Skrevet

Det høres jo iallefall mye mer behagelig ut:))

Skrevet

det hørtes herlig ut... da skal det bli ro og kos i påsken... God mat, massasje og sofakos...

Det blir en fin påske i år...

og det er jo bare litt over 3 uker til termin... så da er det vel bare å sette i gang ed kos og massasje:O)

Skrevet

Svigermor ringte i går og sa at det er en god idè å springe i trapper for å sette igang... Hadde ikke falt meg inn;))))

I dag har jeg sovet lenge, lest, sett film, spist god mat og bare kost meg. Tenker at det blir hektisk nok etter barnet kommer ut, og jeg er heeelt sikker på at det jordmoren til "09Linnea" sa er sant - stress spenner kroppen og bare utsetter prossesen.

Slapp av så kommer de når de er klar;))) ....sier jeg 2 dager før termin, spør meg dag 14 over termin......

Skrevet

Dette synes jeg høres ut som en god plan.. Jeg har 18 dager igjen til termin, og når jeg ser i avtale boka mi nå så er den tom! Ingenting som må gjøres/bør gjøres osv..

Planen min er å kose meg masse, sove det jeg behøver, kose meg med familien min og spise god mat.. Og hvis vi føler for noen hyrdestunder, er det bare hygge. Det får evt bli min måte for å sette igang ting.. :)

Skrevet

Enig med at det høres mer behagelig ut:-)

har ikke tenkt til å prøve på noen kjerringråd, vil ikke slite meg ut før en fødsel! :-)

Har jo fått beskjed om ro og hvile pga blodtrykket(så det holder seg nede), så det er akkurat det jeg tenkte jeg skulle før fødselen:-)

Nå er det snart bare 3 uker til termin og håper selvfølgelig på at det skal skje noe snart, men stresser ikke med det:-) Han kommer når han kommer og når han er klar for det:-)

Skrevet

Samme her Linyen,3 uker på søndag.Alle ønsker vel å få litt før fordi vi er slitne,men jeg kommer heller ikke til å stresse med det.",))

Skrevet

ist gang gikk jeg over tiden med 8 dager ... PHU!!! og var helt utslitt når det endelig startet for jeg hadde stressa sånn med å få han ut...

denne gangen har jeg vært HEEEELT avslappet og får se om det har noen effekt=) er nok i komb med at lillegutt har vært syk denne uka og har villet få han frisk før fødselen... men kommer IKKE til å stresse denne gangen slik som sist... og det råder jeg dere andre til heller ikke å gjøre;) kos dere og nyt den siste tiden:) <3

Skrevet

Har lest om dette ja:) Å at stress hemmer produksjonen av det hormonet som utløses ved kosen:) Er det samme hormonet som også utløses ved amming:) Noe som gjør at stresser man for masse etter babyen har kommet produserer vi mindre av dette hormonte, og får da mindre melk.

Skrevet

Hormonet heter Oxytozin:) Skikkelig kose-kose hormon. Utløses også når du f.eks koser med dyr du er glad i etc.....Han en koooos-elig påske:)

Skrevet

Hmm... Tror jeg må hente Wilma og la henne flytte inn i sengen fram til Lucas kommer:) Wilma er ei st.bernhards tispe på 60kg som, jeg eide, har solgt henne fordi hun liker ikke barn, å begynte å nekte å la andre hunder røre Bayas (papillonene min på 7kg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...