hol(L)y COW Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg kan vanligvis stille klokka etter når det blir romstering i magen, men idag har det ikke vært som normalt. Her har det forresten ikke blitt særlig mindre liv i magen etter hvert som babyen har vokst - nesten motsatt. Uansett.... Våkner vanligvis i seks tiden av bevegelse, men ikke idag. Deretter typisk rett etter at jeg har spist eller drukket noe utover formiddagen. Men nå er jeg nesten litt bekymret.... Prøvde å drikke to glass appelsinjuice på styrten men ingen reaksjon. Har kjent pittelitt bevegelse nå etterpå, men ikke som normalt nei. Samtidig har jeg jo kjent noe, så tror ikke jeg ringer jm enda. Har forresten termin imorgen! Men hatt masse med vonde kynnere og mensmurringer siste to ukene så håper jo at det skal skje noe snart. Noen som opplevde at det blir markant mindre aktivitet rett før fødselen starter?
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Nei, det opplevde ikke jeg. Jeg ville nok ha ringt inn til føden og bedt om en sjekk:) Sikkert bare dårlig plass, men siden det er så mye mindre enn vanlig er det en god ide å sjekke:)
Nikki 75 Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har hørt at det er veldig vanlig, men skrev senest i går et innlegg om det samme... For jeg har ikke hatt ro i magen hele uken, han har herjet både natt og dag. Men i dag er det helt rolig her også, kjenner så vidt av og til at det er en liten bevegelse, men kontrasten er veldig stor til hvordan han har vært resten av uken. Men jeg har opplevd det før også, at etter en periode med mye aktivitetet, så blir det rolig en stund, akkurat som om han må ta seg inn igjen og samle nye krefter. Det hadde forsåvidt ikke gjort noe om han samlet krefter til å komme ut nå, for jeg er 6 dager over UL-termin...
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Samme som Nikki75.Nevnte det for JM idag at enkelte dager måtte jeg "vekke" henne,da hun hadde vært så rolig at jeg ble bekymra.Men det er vist helt normalt at de har søvnmønster på 2-4 timer nå og dager da de ikke beveger seg så mye...er i uke 38 idag.Om man overhodet ikke kjenner bevegelse,hikking eller man ikke får kontakt kan man bare ringe føden for en sjekk sa hun.De skal da ta deg imot.)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 jeg har merket det allerede. Er 36+4 i dag. i en ukes tid allerede har lillegutt sparket mye mindre enn vanlig. kjenner godt med liv enda, så er ikke bekymret, men det er betraktelig mye mindre enn det det har vært. Fikk beskjed om at det var veldig vanlig for de siste ukene før fødsel så går babyen i "dvale" og forbereder seg på fødselen. Det er jo en påkjenning på de små også;-) Men om du er bekymret ville jeg ringt å hørt, det er ikke bra å være bekymret! Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå