pavan84 Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 lurer litt nå. var hos tannlegen før jeg viste jeg var gravid da tok de røntgen av meg med bare krage. uten å legge på beskyttelse på magen. ringte i dag og bestilte ny time til mandag da skal jeg trekke en visdomstann. spurte om røntgen og de sa det var så lite strålinger så de dekket ikke til magen min. noen flere som har fått en slik beskjed?? skal også ta bedøvelse. håper det ikke kan skade fosteret men hun sa det var lokalt og bare rundt tannen. håper noen andre har hørt det samme.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville krevd å få blyforkle. Mener det er litt rart at hvis de strålene er så milde,hvorfor går da tannlegen ut av rommet når bildene tas? jeg ba om det og fikk forkle:-) Lokalbedøvelse er ikke farlig å ta!
MxH Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Har en venninne som jobber på en tannklinikk og de sier at det er ikke noe problem med hverken røntgen eller bedøvelse for gravide idag. Teknologien er kommet mye lenger. Det å ta røntgen er i seg selv ufarlig i små doser. Så lenge det bare er snakk om ett par bilder, så skader det ikke. Klart skulle du gjort det daglig, så er det noe annet.
MxH Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Grunnen til at en tannlege går ut er at de gjerne tar en del bilder i løpet av dagen, uka og året. Det å ta ett bilde eller to gir ikke mye stråling, men å utsette kroppen for det daglig er ikke bra.
:) ! Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Jeg var hos tannlegen på tirsdag, fikk blyforkle over hele magen og opp til halsen!
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 27. mars 2010 #6 Skrevet 27. mars 2010 Jeg fikk også et stort blyforkle på meg. Bedre føre var... Rar tannlege som bare setter en krage på. Selv om det sikkert gikk fint.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Jeg jobber som tannhelsesekretær og hos oss tar de ikke bilder av gravide for å være på den sikre siden. Det er kjempe lite stråling som mest sannsynlig ikke vil skade babyen men var jeg deg ville jeg ha utsatt besøket til etter fødsel dersom dette er mulig. Hvis du har veldig vondt i tannen må du selvfølgelig gjøre det men ellers hadde jeg ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå