Gå til innhold

Gratis kjernetid for 3-5 åringer i Grorud-dalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at de har gratis kjernetid for 4- og 5-åringer her i Groruddalen. Leste i gårsdagens Forldre&Barn at de også skulle innføre gratis kjernetid for 3-åringer... Gjelder det da alle de bydelene som har det fra før? Stod nemlig også at kommunen skulle tilbakebetale foreldre for allerede betalt barnehage. Hvor mange mnd gjelder det i så fall for?

(Kjekt med ekstra feriepenger! ;o) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet i kveld? :o)

Gjest sug lut
Skrevet

Sitat dt, 12 februar i år:

* Regjeringen har nå avsatt ytterligere 10 millioner kroner til forsøket, slik at tiltaket for bydelene i Groruddalen og Søndre Nordstrand kan videreføres, samt at treåringer i Drammen kommune og Oslo kommune med område i indre øst får delta.

Kilde: Imdi og Drammen kommune

Det sies ikke noe om tilbakebetaling her.

Gjest sug lut
Skrevet

Forøvrig er Frp-Siv sterkt imot gratis kjernetid siden det "setter et stempel på utvalgte bydeler i hovedstaden." Nevermind at det er bydeler der alle levekårsundersøkelser tilsier at stempelet ikke er hentet ut av løse luften.

"- Det regjeringen sier, er at det er så problematisk å bo i enkelte deler av byen, at det er sterke behov for sosiale tiltak der. Jeg er heller ikke så sikker på at barnehagene er stedet å begynne for å bedre integreringen, sier Jensen."

Nei, la oss for guds skyld ikke begynne med de små, det er alltid lettest å lære gamle bikkjer nye triks.

Skrevet

Nå er det ikke så lett å ta Siv og hennes osialpolitikk på alvor.. Manmå jo bare synes litt synd på henne.

Skrevet

Jeg prøvde å google det, men fikk bare opp Drammen, fant ikke noe om Oslo. :o)

Det stod nemlig i gårsdagens F&B at foreldre også faktisk skulle tilbakebetales fra nyttår, i tillegg til at den mnd betalingen skulle gå ned. Bare derfor jeg ble litt nysgjerrig. Spurte en av ped.lederne i barnehagen, men de hadde ikke hørt om det...

Om det er nødvendig med gratis kjernetid kan jo taes opp til diskusjon. Min personlige mening er i hvert fall at det kan være nødvendig her. Jeg ser det er flere barn i "vår" barnehage som har stort utbytte av det. Blant annet så er det mange som lærer seg å snakke norsk der! Kjekt å kunne før man skal begynne på skolen! :o)

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, til de kommer i regjering eller enda sterkere i byråd. Da er det oss man må synes synd på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...