Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 om vi sier til de at vi syns det er synd de ikke er mer engasjerte i barnebarna? At vi hadde syns det var koselig om de av og til kunne kommet på helgebesøk eller tilbragt noen feriedager sammen med oss? At ungene hadde satt umåtelig pris på det... Jeg er så oppgitt nå over det ene settet med besteforeldre at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke vil tilbringe tid med oss. Det virker rett og slett som vi ikke eksisterer. En telefon i ny og ne og bursdagsbesøk er omtrent det eneste. Og når de ringer er det ikke spørsmål om hvordan det går med ungene eller noe sånt.. Og jeg lurer sånn på hvorfor!
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Jeg ville i første omgang prøvd å invitere dem over for en helg eller noe, for å signalisere at jeg ønsker dem velkomne. Funker ikke hint går det jo an å ta en prat men min erfaring er at det hjelper lite.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #3 Skrevet 26. mars 2010 Tro meg, vi har invitert dem mange ganger... Er redd for at de bare blir irriterte om vi sier mer direkte at vi ønsker de skal komme for ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #4 Skrevet 26. mars 2010 Gikk litt fort.. Tror egentlig ikke det hjelper heller. De burde jo forstå at ungene syns det er så stas med besøk av dem at en helg innimellom burde de kunne "ofre" og holde ut. HI
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #5 Skrevet 26. mars 2010 Du kan jo prøve. Det fungerte heller dårlig å ta en slik "alvorsprat" med min far, kanskje dine foreldre er mer fornuftige. Jeg forstår din frustrasjon godt. Mine besteforeldre stilte alltid opp og det betydde mye for meg som barn. Heldigvis er svigerforeldrene mine helt fantastiske da, ellers hadde det vært triste greier.
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #6 Skrevet 26. mars 2010 Fungerte ikke for meg de gangene jeg har tatt det opp med min mor. Takk og pris for svigerforeldrene mine.......
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #7 Skrevet 26. mars 2010 Jeg er også vant til besteforeldre som stilte opp for barnebarna. Nå ser det ut som mine barn ikke engang blir kjent med sine. De sees så sjeldent at de må nesten bli kjent på nytt for hver gang. Og når det er snakk om et 3 timers besøk hver 3mnd så er det ikke snakk om at de blir så veldig godt kjent. Vi har jo reist dit flere helger, men nå har det ikke passet pga jobb o.l at vi har dratt dit og da mister de jo all kontakt. Jeg orker ikke lenger å være den som må oppfordre og be om at de skal bry seg.... Samtidig vil jeg jo at de skal ha kontakt.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #8 Skrevet 26. mars 2010 Ble de sure eller fornærmet når du tok det opp? Er så redd de skal bli det for da ser vi de jo i hverfall ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 Det er faktisk sånn at besteforeldre nå for tiden har sitt eget liv, de er ikke pensjonister, men travelt opptatt med sitt. Ikke tro at besteforeldre er en slags ekstraforeldre! Hvis de husker barnebarna ved jul og bursdager, og ellers besøker dem av og til, kan dere ikke forlange mer.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Man kan vel faktisk forvente at besteforeldre skal være en del av barnebarnas liv? Besteforeldre er en berikelse for barna og det er absolutt ikke snakk om "ekstraforeldre". Vi er foreldrene, vi tar alt det daglige med barna og det er ikke snakk om avlastning eller barnevakt. Det er snakk om at besteforeldre gir barna noe vi foreldre ikke kan gi. Og det er bare flott at barna har flere voksne i livet sitt. Syns synd på de barna som ikke opplever å bli kjent med besteforeldrene sine. Mine barn har ett sett besteforeldre som deltar i barnebarnas liv. De båndene som knyttes er fantastiske. Men det er faktisk sånn at man må gi noe for at det skal bli sånn. Det er ikke besteforeldre som kommer med en flott bursdags- og julegave jeg vil ha til mine barn. Jeg vil ha besteforeldre som faktisk bryr seg om barna. En flott gave kan alle kjøpe... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Selvlgelig kan du ikke forvente at besteforeldre vil ta del i barnebarnas liv. Eksemplet ditt er bare med på å forsterke dette.
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Det er det, man kan jo ikke forlange noe som helst, men besteforeldre er utrolig flott og det er veldig trist når besteforeldre ikke ser verdien av det.
Gjest Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Ikke sure, mer sånn "inn det ene øret, ut det andre". Jeg er enig med deg at det er ikke barnevakt og gaver vi ønsker,overhodet ikke, men at de er oppmerksomme og interessert i sine barnebarn. Det betyr mye for et barn å "bli sett" av sine besteforeldre. Min mor ringer aldri for å spørre hvordan det går med oss. Jeg er 8 mnd på vei og hun har ikke ringt en eneste gang for å spørre hvordan det går med meg eller resten av familien. Det er alltid jeg som ringer. Hun har vært på besøkj her 3 ganger siden førstemann bøe født og hun er 2,5 år. (De bor 20 min. biltur unna)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #14 Skrevet 26. mars 2010 Besteforeldre,hva er det......? Her er det ingen,som vi ser.. Nei kan nok ikke forlange noe,men du kan jo prøve å snakke med de på en fin måte.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #15 Skrevet 26. mars 2010 Forlange og forvente er ikke det samme. Ja man kan forvente, men man kan ikke forlange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå