Gå til innhold

Blir trist på min sønns vegne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 4 år. I barnehagen han går er de 2 gutter og 5 jenter som er like gamle. Disse inviterte hverandre i fjor på bursdag (min sønn leker mest med 2 av jentene).

Gutten som er jevngammel med min sønn inviterer aldri til noe / blir aldri med på noe.

Nå har foreldrene til jentene begynt med bursdager der kun jenter er invitert. Jeg synes det er trist, for min sønn som ønsker å delta blir stående utenfor. Ved siste bursdag (blir jo snakket høyt om), viste han tydelig at han ble lei seg. Jeg skjønner ikke hvorfor det må være kjønnsdelt så tidlig.

Fra før er det allerede aldersdelt (skjønner ikke hvorfor). Når han nå snart har bursdag er det da ingen fra barnehagen å invitere. Føles rart å invitere de han ikke blir invitert til, og den andre gutten deltar som sagt aldri. Merker at jeg synes det er dumt at det kun er 2 gutter på samme alder. Han er godt likt, og blir allikevel holdt utenfor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner gutten din synes det er leit. Men vet du, når han har bursdag, så inviterer dere de jentene, han gutten (selv om han kanskje ikke kommer), og evt noen yngre/eldre som gutten din liker å leke med. Spør hvem han vil at skal komme? Dere trenger da ikke å dele opp i kjønn og alder?? Selv om han ikke har blitt bedt til dem, så er det for galt å la det gå ut over han og de andre barna, siden det nok er deres foreldre som bestemmer hvem som skal bes. Også er det større sjangs for at gutten din blir bedt neste gang også:) Skjønner jo på en måte foreldrene til jentene - de vil sette en begrensning på antall barn i selskapet, og da passer det fint med 5 jenter. De er nok ikke klar over at gutten din blir igjen alene?

Håper sønnen din får en veldig fin bursdag da:)

Skrevet

Men du er jo med på hele inndelinga om du ikke kan be jentene fordi de ikke ba din gutt etc. Be de dere vil uansett om din gutt ble bedt til dem eller ikke.

Skrevet

Ville ha invitert alle barna på bursdag, om dere ikke har ork til så mange hjemme kan dere ha det ute; skog, gård, hage, lekeplass, lekeland -what ever og sett om trenden slo an!

Det sjedde i barnehagen her, en som inviterte til gårdsbursdag, etter det har bursdagene vært slik at alle blir invitert.Standeren ble liksom satt, og hvilken 4-5-6 åring vil ikke ha stoor bursdag!

Synes nesten det burde være en selvfølge, alt burde gjøres for å forhindre at noen blir holdt utenfor, bevist eller ubevist.

Skrevet

Men hvorfor kan ikke dere invitere alle barna i bursdagen hans?

Skrevet

HI her.

Vi skal invitere alle han vil uten om alle på samme alder. På treårsdagen inviterte vi alle på samme alder. Alle foruten gutten kom.

Kanskje det at han kan invitere andre åpner noen dører. Så bare for meg at han ble stående utenfor alle de andre selskapene.

Det går seg sikker til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...