Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra du går på badet til du er klar for å gå ut blant folk? Jeg tror nemlig at den tiden blir kortere jo eldre man blir.

Jeg klarer det fint på en halvtime hvis ikke håret skal vaskes. Da er jeg ekstra nøye og har på det meste fra bunnen av.

Har erfaring med at veldig unge MÅ bruke to timer på å gjøre seg i stand til en fest, selv om utgangspunktet er langt bedre enn mitt. (og da regner jeg ikke med tiden det tar å klargjøre badet etter seg) Jeg bruker ikke noe lenger tid når jeg skal på fest og gjør jeg det er det fordi jeg må stryke kjolen. Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, jeg bruker femten min hvis jeg vasker håret. Hvilken alder gir det meg, sånn badmessig tror du? Forøvrig brukte jeg nok lengre tid tidlig i 20-åra, men neppe to timer.

Gjest amandine
Skrevet

Er som deg, kan fikse fra null i rekordfart...Har vel med rutine å gjøre, daglig fra fylte 13 år og nå snart 40 betyr gjort maaaange ganger...

Skrevet

fra 10 min til 2 timer...

5 min hvis det er hverdag og håret ikke skal vaskes. Da løper jeg bare gjennom dusjen, rister litt på håret og møter verden usminket.

2 timer hvis jeg skal på fest og har god tid og derved har fått det for meg at jeg skal ekperimentere både med sminke og hårstyling... Det går sjeldent bra og jeg ender opp med å fjerne alt og se ut som jeg pleier :-/

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg kan fint bli presentabel inkl vaske hår på femten minutter. Men da koser jeg meg ikke akkurat. I en perfekt verden har jeg førtifem minutter, men den perfekte verden finnes ikke.

Skrevet

Trenger man å gå innom badet før man treffer folk? Titte i speilet altså?

Uff, her føler jeg rett og slett ikke det er "tid" til det på mårran. Så jeg har levert unger i barnehagen med ufrivillig hockey, genser på vranga, grøt i håret og hull i buksa. (Ikke alt på en gang, bevares..)

Om jeg må sminke meg tar det ca 15 minutter med hårvask.

Skal jeg på byen kan jeg godt bruke en time på badet, drikke et glass vin mens jeg sminker meg og steller håret.

Skrevet

Idealtiden er en time. Bruker kanskje et kvarter ekstra hvis jeg skal på festligheter, for jeg må bytte toppen siden jeg søler rødvin på den når jeg prøver å drikke og legge rouge samtidig.

Gjest sug lut
Skrevet

Inkluderer du negler da? for negler tar jamen en time ekstra, samt at man ender opp med å gå ut uten neglelakk likevel, i pur fan.

Skrevet

...Neglene er da alltid velstelte og lakkerte... eller de skal i allfall bli det igjen, bare vesla blir større (les har lært å kle på seg sjøl). Lakkerte negler må være lange og lange negler er ikke forenelig med kålmarker som skal kles...

Skrevet

Lakkerte negler har jeg ikke hatt siden vi hadde 80-tallsfest!

20 min. er nok meg.

Jeg grer forresten aldri håret, og det er ikke tull engang.

Skrevet

I dag brukte eg 30 minutt. I løpet av den tida fekk eg gjort veldig mykje, føler eg, som å...

* få begge ungane inn på badet

* instruere eldste til å ta av seg nattøy og på dagtøy

* stå i telefonkø og deretter snakke med legekontoret, mens eg vaska meg og tok på maskara

* hente eit barnematglas for å ta urinprøve av lille

* miste barnematglaset i golvet så det knuste

* jage begge ungane ut frå badet

* koste opp glasbitar frå golvet

* vaske golvet med fuktig dopapir for å få opp bittesmå glasbitar

* hente nytt barnematglas

* fjerne tissevått tøy, vaske og kle på lille reint tøy

* gje opp heile urinprøven

* børste ut monsterfloken frå håret til lille (korleis er det mulig å få SÅ store flokar når ein har SÅ lite hår???) og feste to strikk og ei klemme i det

* gå opp på kjøkkenet og smøre frukost til lille (eldste et i bhg)

* kle på meg

* springe opp på soverommet for å finne ein topp sidan den eg fann på badet var skitten

* børste håret og samle det med ein sånn fantastisk klypeting

Flaks det ikkje var absolutt nødvendig med ein dusj i dag. Om eg får vere heilt i fred og skal dusje/vaske håret brukar eg rundt 20-25 min på badet. Skal eg ut på eitt eller anna treng eg eit kvarters tid meir til hår og sminke.

Skrevet

Ååå det kan ta lang tid...

Først må jeg jo bruke opp alt varmt vannet.. Det deler jeg faen ikke!!!

Så må håret tørke, slettetangen varmes og hele det svææære håret mitt slettes hvis jeg ikke skal se ut som den trollmor dere vet...

Tennene må pusses sånn at den gule emaljen faller av.. De blir hvitere da ikke sant?

Så må ansiktet males på.. Rynker må åpnes med plumbo før de lukkes med superlim, Seriøs brunfarge må males på i tjukke lag.. Så blå som jeg er i huden nå, hadde blitt tvangsinnlagt for forfrysninger på flekken...

Maskara jah.. 2-3 slag for å være sikker på å få full effekt...

Og så må jeg bruke noen timer på leite etter nøkler, lommebok nøkler igjen når jeg har funnet lommeboken og så kan jeg prøve å rekke bussen:)

Skrevet

Jeg bruker 5-10 min på sminke, hår, kle på. Men kan fint stå 40 min i dusjen (dersom jeg har tid til det)

Skrevet

grer heller ikke håret patetica. Ikke gjort det på mange mange år... har krøller. Hårbørsting funker ikke da.

Skrevet

Negler? Åhjaa, disse harde greiene på enden av fingrene, ja.

Jeg hadde en periode da jeg gikk til negledesigner, men så fant jeg ut at det var ren idioti å bruke så mange hundre kroner i måneden på noe som strengt tatt ser greit ut gratis. Nå er mottoet "kort er godt" og jeg spanderer på et lag med blekrosa lakk en gang i skuddåret. Med andre ord; jeg bruker lett en time på badet uten å rekke å ofre neglene en tanke.

Skrevet

Lut: Ikke prøvd essie neglelakk enda? Har kjøpt en ny farge nå og den sitter ubesudlet på for femte dagen nå.

Gjest sug lut
Skrevet

tante grusom,

jeg skal lakkere alt mellom heimen og Helsinki om noen uker. Før det skal jeg bare jobbe og betale restskatt. Men jeg har ikke glemt!

Skrevet

Jeg føler meg litt som en nyfrelst med dette neglelakket. Vurderer å begynne å knakke dør for å spre budskapet.

Skrevet

Jeg pynter meg aldri når jeg skal ut på byen eller på fest her. Det er det nemlig ingen andre som gjør heller.

Derfor er min erfaring fra å gjøre meg klar til kunst- og kunsthåndverksmarkeder. Da pynter jeg meg og bruker sminke, og jeg er alltid i et hotellrom. Jeg beregner en time fra jeg står opp til jeg er klar til å gå ut døren. Da er klærne plukket ut kvelden før. Jeg vasker håret (langt) og sminker meg og passer på at jeg har med meg alt jeg trenger. Skulle egentlig tro det ikke tok så mye som en time.

Skrevet

To timer?!? Da rekker man vel å fjerne håret på leggene med pinsett.

Skrevet

Vel, en dusj om morgenen er uaktuell da jeg har en 2 åring som raserer alt i sin vei dersom ingen ser henne. Bøyer hodet inn i dusjen og gir det en liten sprut, ellers står det opp og ut (krøller er noe drit!!) Så er det et kjapt lag med maskara, en dæsj med deo og så er jeg fit for fight! Så ca.....5 min?

Skal jeg på fest bruker jeg så lang tid som overhode mulig. Klær skal prøves og skiftes (ikke kjøpt nye penklær siden før graviditeten, ser ikke like pent ut nå) hårfrisyrer skal prøves og endres, sminke skal eksperimenteres med, for så å ende opp med kun maskara som vanlig. Så tilslutt skal håret endres igjen, for da har fuktigheten på badet gjort at jeg ser ut som et lykketroll. Kan fort ta et par timer da. Spørs helt på alkohol inntaket underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...