Gå til innhold

3 årsdag snart. Tips til mat/aktiviteter ol.? Er ikke helt min greie;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i sånne ting, og håper derfor noen har tips å komme med, til ei som ikke er kreativ;)

Trenger ikke være noe fancy, regner med de leker mest med hverandre- og er fornøyd med det?

Tenkte å ha pølse m/brød og lompe. Brus, sjokoladekake(form), geletog, og muffins eller boller.

Hva mer "må" man tenke på, utenom pynten da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ike å stresse med noen aktiviteter:) Fiske godteposer eller noe i den dur, er det kanskje noen barn som forventer. Pakkeleken med flaske er også litt vanlig, men kanskje er de litt små. Det høres helt flott ut! Hadde du fått mine barn på besøk hadde de spurt etter noe annet enn brus, men de fleste barn liker nok det:)

Skrevet

Rød saft pleier vi å servere som drikke. Til mat serverer vi pølser med tilbehør. Desserten blir sjokoladekake og muffins. Det holder i lange baner. De får også en liten godtepose rett før de går. Du kan evt. lage en skattejakt.

Skrevet

Takk for svar :-)

jenta mi drikker kun vann og juice, men regner med de andre drikker brus.. men saft er sikkert bra nok det også:)

Ungene har vel med foreldre, bør jeg ordne noe spes til dem? Holder vel med kaffe? De kan jo spise sjokoladekake og muffins/boller om de vil..

Sånn godtepose, er det vanlig når de er så små som 3 år? Syns det er litt unødvendig, men vil ikke virke kjip heller.. Når gir man den evt? Syns det virker litt merkelig å gi gjestene en pose godteri når de går hjem liksom? eller?

Skrevet

Gi dem mat og drikke,så ordner de seg selv.

Er enkle slik ;)

Foreldrene tar sikkert kaffe.

Synest du har nok med mat ;)

Ang godte pose,så bestemmer du selv,hvis du gir,så holder det med en kjærlighet og evt smurfeboks.

Noe mere trengs ikke.

Syntes jeg da..

Skrevet

Synes du har mer enn nok mat. Ville servert f.eks solbærsaft i stedet for brus. Vi hadde det og grønn farris, ingen som spurte etter brus.

Og jeg synes trygt du kan droppe godteposer, de er jo så små og ikke alle barn får det morsomt av masse sukker- min gutt blir først gæren og så lei seg...

Her lekte barna kafé med koppestell, med lego og biler. Og danset/freeze i 10 minutter. Og flasketuten peker på.

Skrevet

Til 3årsdager er det vanlig at foreldre er med (i hvert fall her jeg bor), det er når de fyller 4 at ungene blir levert når det begynner og hentet når det er ferdig. Foreldrene setter nok stor pris på kaffe. Vi har pleid å ha ekstra pølser slik at de kan forsyne seg også. De får også litt kake (lager stor sjokoladekake). Lykke til ;-) Blir nok en flott feiring!

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Skrevet

De gangene vi har arrangert treårsdag har alle foreldrene dratt hjem. Barna har vært her alene. Det har vært 15-18 unger. Min erfaring er at det er greit å være tre voksne. De trenger hjelp på do og noen trenger litt trøst innimellom, men stort sett greier de seg veldig greit selv.

De færreste er særlig glade i brus. Saft derimot er poppulæret (i hvertfal her). Du trenger ikke mye mat. De spiser lite. Har du for eksempel en pølse til hver unge (kjøp de minste du finner) + 3-4 pølser i resterve har du nok.

Om det er unger med alergi er det fint å ha gele. Det tåler de aller fleste. Hvis det kommer barn som ikke spiser svin av religiøse grunner er kyllingpølsene gode.

Send ut invitasjoner ca 1 uke før selskapet, men ikke bli overasket om ingen sier fra at de kommer. Her er det vanlig bare å gi beskjed om man ikke kommer, og de beskjedene kommer vnligvis kvelden før selskapet.

Å fiske etter godteposer er alltid poppulært. Andre faste aktiviteter blir bare mas. Det mest spennende er å prøve ut barnet ditt sine leker.

2 timer er passe lengde på selskapet. Jeg synes også det er best å spise alt på en gang. Hvis ikke må man avbryte dem hver gang de har begynnt å leke ordentlig.

Lykke til. Det er litt styr, men veldig morsomt.

Skrevet

Ja det er noen allergikere, derfor gele..

Men vi skal leie avd i bhg å ha selskapet på, håper man får låne noen av lekene også, det har jeg jo ikke tenkt på.. Da fikk jeg en ting å sjekke ut :)

Skrevet

Sist jeg hadde gele i barneselskap hadde jeg det porsjonsvis i plastglass, og så puttet jeg gelefigurer i . Fyllte de hallfulle, slik at det ble plass til saus for de som ville ha det. Poppis :) Og ikke mye søl når de spiste.. Gelefigurene må has i når geleen er kald, men før den stivner.

Skrevet

Jeg brukte seigemenn, krokodiller, fisker, stjerner.. Fant litt forskjellig i smågodthylla :)

Skrevet

Skjønner, så lurt :-) Det skal jeg prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...