Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #1 Skrevet 26. mars 2010 Jeg har nettopp blitt bedt om å bære ei veninne sitt barn opp til dåpen. Blir jeg da fadder? Mitt eget barn nr.3 vil være rundt 1,5 - mnd rundt da dåpen skal være. Tror dere det skulle gå greit?Med tanke på ammingen og slik? Har ikke peiling på slike ting. Mine egne barn er ikke døpt.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2010 #2 Skrevet 26. mars 2010 Du får spørre hun om det. For kan være far eller mor som bærer barnet i dåpen, en fadder, eller en som står foreldrene nær.. Så vanskelig å si..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #3 Skrevet 27. mars 2010 Hvis hun ikke har spurt om du vil være fadder, så nei. Da skal du nok bare bære barnet.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Jeg har fått inntrykk av dette blir praktisert ulikt rundt om. Der jeg kommer fra, ville du ha vært fadder. Andre steder, tydeligvis ikke. Hva med å spørre henne om du er fadder eller ikke? Ang amming, kan du ikke bare droppe bunad? Ellers må du kunne snike deg ut med ditt eget barn for amming før/etter selve dåpssermonien, slik dåpsbarnets mor kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå